ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"לאכול זו לא פריבילגיה"

הארגנטינאים יוצאים לרחובות כדי למחות נגד צעדי הנשיא החדש

הנשיא אמר שצעדי הצנע נובעים מהוצאות יתר של שנים שהביאו לחובות עצומים | המפגינים החזיקו כרזות שעליהן נכתב "המולדת אינה למכירה"  

מהומות בארגנטינה
מהומות בארגנטינה צילום: צילום מסך

איגודי עובדים בארגנטינה פתחו בשביתה בת 12 שעות בעיר הבירה כדי למחות נגד הרפורמות הכלכליות הקשות של הנשיא החדש, חוויאר מיילי. ההפגנה היום (רביעי) היא ההפגנה המשמעותית ביותר כחלק מהתנגדות לקיצוץ ההוצאות ולתוכניות ההפרטה של ​​מיילי מאז שנכנס לתפקידו בחודש שעבר והתחייבותו לתקן את הכלכלה, שמתמודדת עם אינפלציה של 211%.

השביתה שמתואמת על ידי איגוד הגג, הקונפדרציה הכללית של העבודה (CGT), מגיעה על רקע הבדיקה שתי הרפורמות המשמעותיות של מיילי: הצעת חוק ה"אומניבוס" שעוברת לקונגרס ו"מגה-צו" המבטל את צו הפיקוח על הכלכלה. "מיילי רוצה מדינה שבה העוני והעבודה הבלתי פורמלית מגיעים ל-90 אחוז", אמר חבר האיגוד וסגן האופוזיציה הלאומית, הוגו יאסקי, בתחנת הרדיו המקומית, רדיו קון ווס, "עכשיו אין יצירת מקומות עבודה. מה שיש עכשיו זה אומללות נרחבת, ייאוש של אנשים, אין אמצעים למתן את הנזק שהם גורמים".


מוקדם יותר היום אושרה הצעת חוק 'האומניבוס' על ידי ועדה בבית הקונגרס התחתון. השביתות ההמוניות החלו בשעה 12:00 והשפיעו על תחבורה, בנקים, בתי חולים ושירותים ציבוריים. חברות התעופה המקומיות מסרו כי נאלצו לבטל מאות טיסות עקב ההפגנות.

המפגינים החזיקו כרזות שעליהן נכתב "המולדת אינה למכירה" ו"לאכול זו לא פריבילגיה". כמה אחרים החזיקו בובה ענקית של מיילי. כרזה אחרת אמרה, "הגמלאים של היום הם העובדים של אתמול, תפסיקו לשדוד אותם!"

 

הפגנת מחאה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד