כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גורם לכוויות קטלניות

חשש בצה"ל: הפצצות ששוגרו בשבוע שעבר למטולה היו זרחניות

 החשש עלה לאחר שהתגלה כי לאחר שנפלו הם יצרו שריפה וגם עיכלו חלק מהכביש בו פגעו | לפני כחודש בארה"ב דווחו כי ישראל השתמשה בפצצות זרחן לבן שסופקו ע"י ארה"ב באוקטובר 

חשש בצה"ל: הפצצות ששוגרו בשבוע שעבר למטולה היו זרחניות

ברקע השיגורים מכיוון שטח מדינת לבנון אל צפון ישראל, בצה"ל מתחזק החשד בימים האחרונים כי שני פצמ"רים שהתפוצצו בשבוע שעבר בתוככי העיר מטולה היו פצצות זרחן, כך מדווח ב'כאן 11'. החשש נובע מכך שלאחר שנפלו ברחוב בישוב, הם יצרו שריפה וגם עיכלו חלק מהכביש בו פגעו.

חומר הנפץ הזרחני עלול להידבק לעור, ולגרום לכוויות קטלניות ולנזק בדרכי הנשימה, והשימוש בו בקרבת אזורים אזרחיים אסור על פי החוק הבינלאומי.

לפני כחודש, על פי ניתוח של ה'וושינגטון פוסט' שטען כי מצאו שברי פגז זרחן לבן בכפר קטן בדרום לבנון, התלוננו הלבנונים שישראל השתמשה בפצצות זרחן לבן שסופקו על ידי ארה"ב בהתקפה באוקטובר האחרון בדרום לבנון. הפצצות גרמו לפציעה של לפחות תשעה אזרחים. ארגון זכויות אדם קרא לחקור את האירוע כפשע מלחמה.

מוקדם יותר הערב דווח דובר צה"ל כי הצבא תקף שורת תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. "צה"ל תקף בתקיפה משולבת של מטוסי קרב של חיל האוויר וארטילריה מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון", לשון הודת דובר צה"ל.

בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום במספר מוקדים להסרת איום בדרום לבנון באמצעות ירי ארטילריה ומרגמות.

לבנון גבול לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד