ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"הצהרותיו מכשילות"

קטאר תוקפת את נתניהו: חוסם את המגעים, כנראה מסיבות פוליטיות"

דובר משרד החוץ הקטרי תוקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואומר כי הצהרותיו הביקורתיות בנושא התיווך הקטרי אם נכונות מכשילות את המאמצים להשיג עסקה: "חוסם את המגעים, כנראה מסיבות פוליטיות"

קטאר תוקפת את נתניהו: חוסם את המגעים, כנראה מסיבות פוליטיות"
ראש הממשלה נתניהו צילום: לע"מ
דובר משרד החוץ הקטרי תוקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואומר כי הצהרותיו מכשילות את המאמצים להשיג עסקה.

"אנו מזועזעים מההתבטאויות המיוחסות לכאורה לראש ממשלת ישראל בדיווחים שונים בתקשורת על תפקידה של קטאר בתיווך. ההערות הללו אם יקבלו תוקף, הן חסרות אחריות והרסניות למאמצים להציל חיים חפים מפשע, אך אינן מפתיעות. במשך חודשים, ובעקבות גישור מוצלח בשנה שעברה שהוביל לשחרורם של יותר ממאה חטופים, מנהלת קטאר דיאלוג שוטף עם גורמי המשא ומתן כולל ישראלים, תוך ניסיון לבסס את המסגרת להסכם חדש וכניסת סיוע הומניטרי לעזה".

עוד אמר: "אם האמירות המדווחות יימצאו נכונות, ראש הממשלה הישראלי חוסם ומערער את הליך הגישור, מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו במקום לתת עדיפות להצלת חיים חפים מפשע, כולל בני ערובה ישראלים. במקום שהוא יתעסק ביחסים האסטרטגיים של קטאר עם ארצות הברית, אנו מקווים שנתניהו יחליט לפעול להתרכז בשחרור החטופים".

כזכור ראש הממשלה נתניהו ביקר בחריפות את קטאר, המתווכת בעסקת החטופים, כך דווח בחדשות 12. בהקלטות משיחתו עם נציגי משפחות החטופים, ראש הממשלה הסביר שהוא לא מודה לקטאר פומבית כי הוא סבור שהיא יכולה ללחוץ הרבה יותר על חמאס, ואמר: "אין לי אשליות לגביהם".

בנוסף, קטאר התחייבה שהתרופות יגיעו לחטופים, ושהיא תיתן אישור ויזואלי לישראל על כך, דבר שלא קרה.

בנימין נתניהו ארצות הברית קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד