כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מהווה 93.75% מהנבדקים

סיבה לדאגה? זן חדש של קורונה מתפשט בישראל

זן חדש שהתגלה בארצות הברית ונפוץ באירופה - הפך דומיננטי בישראל כאשר רוב מוחלט של הנבדקים נמצאו מאומתים לווריאנט החדש. עם זאת ישנן בשורות טובות, הוא אינו גורם למחלה קשה יותר מקודמיו

סיבה לדאגה? זן חדש של קורונה מתפשט בישראל
מתחם חיסונים בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ניתוח דגימות במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר מצביעה על הווריאנט JN1 כגורם למרבית ההדבקות שנדגמו. כך מדווח ד"ר איתי גל ב'מעריב'.

JN1 הינו ווריאנט חדש שהתגלה בספטמבר 2023 בדגימות הקורונה שערכו בארצות הברית. ד"ר גל מסביר כי מדובר בווריאנט מורכב הרבה יותר מקודמיו שהלך ותפס את מקומם של הזנים הקודמים והוא משושלת האומיקרון שגורם לתסמינים מעט שונים מקודמיו.

המרכז לבקרת מחלות האמריקני ה-CDC העלה בבדיקותיו שהזן החדש הפך לדומיננטי ומהווה 86% מהדגימות ברחבי המעצמה הגדולה. עם זאת ניתן להרגיע שהמוטציה אינה גורמת למחלה קשה יותר מקודמותיה.

על פי נתוני משרד הבריאות האחרונים, ה-JN1 שהתפשט גם במדינות אירופה, הינו הדומיננטי בימים אלה בישראל ומהווה 93.75% מהרצפים הגנטיים של דגימות הקורונה שהגיעו למעבדת הנגיפים המרכזית בתל השומר. עם זאת יצוין כי מרבית האזרחים בישראל ואולי גם בעולם כבר אינם נבדקים כבעבר ומתייחסים לקורונה כאל שפעת, לוקחים כמה ימי מנוחה או חופשת מחלה, מתמודדים עם משככי כאבים ומורידי חום עד שהמחלה חולפת.

מחקרים ראשוניים שעדיין לא פורסמו בספרות הרפואית הרשמית מעלים שהזן החדש עמיד יותר בפני מערכת החיסון, בעל יכולת התחמקות גבוהה, והחיסונים הקיימים אינם מעניקים הגנה משמעותית כפי שהגנו בזנים קודמים. כך לפי הדיווח ב'מעריב'.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד