י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מגדל "בלו" בתל אביב

החלטה דרמטית של הוועדה: 25 קומות יופחתו מהמגדל

החלטה דרמטית של הוועדה המחוזית תל-אביב: מגדל "בלו" בתל אביב של "קנדה ישראל" יצטמצם מ-80 קומות ל-55 קומות וכלל יחידות הדיור בפרויקט יהיו להשכרה ל-20 שנים

החלטה דרמטית של הוועדה: 25 קומות יופחתו מהמגדל
מגדלים בתל אביב צילום: משה שי, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, החליטה להפקיד את תוכנית מגדל "בלו" בתל אביב. 

התוכנית שהוגשה הינה על שטח של למעלה מ-30 דונם, ממוקמת בצמידות למחלף גלילות בגבולה הצפוני של העיר תל אביב. 

הוועדה החליטה להפחית ממספר הקומות במגדל מ-80 קומות כפי שהתוכנית הוגשה ל-55 קומות. כמו כן, קבעה כי 150 יחידות הדיור בפרויקט, יוגדרו להשכרה בבעלות אחודה למשך 20 שנה. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ושטחים למבני ציבור שישולבו במגדל. 

הוועדה שמה דגש בהחלטתה על שיפור איכות המרחב הציבורי סביב התוכנית, היות וסביבת התכנית המידית במצב הקיים מוטה רכב באופן משמעותי, וזאת בניגוד להעצמת הבינוי המוצעת בתוכנית, המסתמכת על מענה באמצעות מערכות תחבורה ציבורית ותיעדוף הולכי רגל ואופניים. בהתאם ביטלה הוועדה דרכים, חניות ותחנות עצירה במפלס הקרקע, וכן קבעה תקן חניה מועצם לאופניים, וכן שדרוג התכנון הנופי בסביבת המבנה. 

כמו כן, הוועדה קבעה כי לשימושי התעסוקה לא יתווספו חניות כלל על קיים בשטח התוכנית, וכן קבעה תקן חניה מופחת לשימושי המגורים.

כמו כן, לראשונה במחוז תל אביב, מאז אושרה החקיקה בנושא "ביטול עיקרי ושירות" שהוביל מטה התכנון הלאומי, ההחלטה מפרטת את סך השטחים בתוכנית ללא חלוקה בין עיקרי ושירות. המשמעות היא קיצור לוחות הזמנים בעת קבלת ההיתר. 

 

 

נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד