י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ט"ו בשבט של סולידריות

בקייב נטעו את 'גן התקווה' למען החטופים בעזה

במטרה להעלות את המודעות בעולם לסוגיית השבויים והחטופים שנמצאים בעזה, נחנך אמש בקייב ׳גן התקווה׳. רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ': "הלב שלנו כאן בקייב, יוצא אל אזרחי ישראל ובמיוחד למשפחות החטופים"

בקייב נטעו את 'גן התקווה' למען החטופים בעזה
הנטיעה בקייב צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברוצקי, נטע אמש (חמישי) בקייב את גן התקווה למען השבת החטופים הישראלים מעזה. באירוע שהתקיים בסמוך לבית הכנסת JCC בית מנחם, השתתפו גם נציגי שגרירות ארצות הברית, שבדיה וספרד. את האירוע לרגל ט"ו בשבט ובסמיכות ליום השואה הבינלאומי, יזם והוביל רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ.

'גן התקוה' הינו מיזם סולידריות בין ישראל לאוקראינה, במטרה להעלות את המודעות בעולם לסוגיית השבויים והחטופים הישראלים שנמצאים בידי החמאס בדרישה להשיב אותם למשפחותיהם במהרה וכן לזכרם של החיילים היהודים שנהרגו במלחמה באוקראינה.

בנטיעה השתתפו גם חברי פרלמנט אוקראינים בראשות יו"ר הועדה הפרלמנטרית אוקראינה ישראל אלכסנדר קוניצקי, יו"ר קק"ל באוקראינה יונתן בן דור, קונסול הכבוד של ישראל באוקראינה אולג וישניאקוב ומפקדים בכירים בצבא האוקראיני. האירוע הועבר בשידור חי ברשתות הטלוויזיה באוקראינה.

במהלך האירוע הנוכחים הניחו תפילין וקראו פרקי תהילים לזכות החטופים והחיילים. לדברי רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ': "הלב שלנו כאן בקייב, יוצא אל אזרחי ישראל ובמיוחד למשפחות החטופים. העם באוקראינה והעם בישראל מתמודדים עם כוחות שמאיימים על השלום העולמי ועל הערכים המערביים. גן התקווה שנטענו היום ברוח הפסוק 'כי האדם עץ השדה', מסמן את החיבור השורשי בין יהודי התפוצות ליהודים בישראל ואת השאיפה לחיים של חופש וצמיחה באחדות שמנצחת את כוחות החושך".

אוקראינה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד