כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החשש מהסלמה

סוגיית הכנסת הפועלים: "גורמים מדיניים מובילים לאינתיפאדה השלישית"

כבר ארבעה חודשים שהפועלים לא נכנסים לעבוד בישראל והחשש מפני התפרצות בגזרת יהודה ושומרון - מתגבר | בעיקר לאור העובדה שקצב הגעת הפועלים הזרים מאכזב

סוגיית הכנסת הפועלים: "גורמים מדיניים מובילים לאינתיפאדה השלישית"
פועלים פלסטיניים. אילסוטרציה צילום: Atia Mohammed/Flash90

לאור גרירת הרגליים בקבלת ההחלטה בנוגע למדיניות הכנסת פועלים פלסטיניים למדינת יישראל אומר בכיר במערכת הבטחון ל-Ynet כי "אותם גורמים מדיניים שפועלים להסית, שקוראים להפיל את הרשות הפלסטינית, ושמתעקשים למנוע מעבר של פועלים פלסטינים, מובילים אותנו באופן מודע לאינתיפאדה השלישית, אולי אפילו באופן מכוון.

לא מדברים כמובן על מהלכים מדיניים רחבים. אלא על דברים פשוטים. משהו, פועלים, שיתופי פעולה ביטחוניים. דברים קטנים שיחזקו את הרשות. המקומות הללו שבהם פעלנו, היו אלימים ומלאי טרור והגיעו למצב שהרשות לא נכנסה פנימה. כל העבודה שעשינו היום חייבת להישמר".

כמו כן בכירי מערכת הבטחון מוטרדים מאסירי החמאס ששוחררו במסגרת עסקת האסירים."אנחנו נערכים גם לזה, אבל צריך להבין שבגזרה מסתובבים עוד מאות אנשי חמאס, או כאלו שחייבים לחמאס את שחרורם".

יצוייין כי בניגוד למתרחש בתחומי הקו הירוק, חלק לא מבוטל מהפועלים הפלסטינים שעבדו בשטחי יהודה ושומרון, כ-8,000 איש, הוחזרו לעבודתם באזורי תעשייה כמו ברקן, מישור אדומים וביישובים גדולים כמו אריאל. הבעיה מתגברת לנוכח העובדה שקצב הגעתם של העובדים הזרים איטי והמצב באתרי הבניה אנוש. יעדים כמו סרי לנקה התבררו כמאכזבים ולא עומדים ביעדים.

בשבוע שעבר שרים וחברי כנסת מהליכוד שיגרו מכתב פומבי לשרי המפלגה בו הם מתריעים מפני הניסיונות להשיב את הפועלים הפלסטיניים לישראל. "הגיע הזמן לומר במפורש שלא ייכנסו יותר עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון לישראל. ניתן למלא את המכסה הנדרשת למשק באמצעות הסדרים עם מדינות שונות".

פועלים פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד