כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת ההחלטה

דיווח: ישראל הציגה עשרות מסמכים מסווגים לבית הדין בהאג

צוות ההגנה הישראלי בבית הדין בהאג הציג לשופטים בהאג סיכומי ישיבות קבינט כדי להוכיח כי ראש הממשלה הורה על הכנסת סיוע הומניטרי לעזה, ושהוא חזר על כך בישיבות נוספות לפי בקשתה של ארה"ב

דיווח: ישראל הציגה עשרות מסמכים מסווגים לבית הדין בהאג
השופטים בהאג צילום: באדיבות המצלם

לקראת ההכרעה מחר בבית הדין בהאג, ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי במסגרת התביעה של דרום אפריקה בבית הדין הבין-לאומי בהאג נגד ישראל, הציג צוות ההגנה הישראלי יותר מ-30 מסמכים מסווגים. המסמכים כללו ציטוטים של בכירי הצבא ובכירים בממשלה, שמטרתם להפריך את האישומים לפיהם ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה.

בהגשת המסמכים ביקשה ישראל להוכיח שאמירות הפוליטיקאים בישראל לפיו אסור להכניס לעזה סיוע הומניטרי, שצוטטו בידי צוות התביעה, אינן תואמות את ההחלטות בפועל שקיבל קבינט המלחמה. בין המסמכים המסווגים היו סיכומי ישיבות קבינט מחודש אוקטובר, בהן הורה ראש הממשלה נתניהו על הכנסת מים, מזון ודלק לרצועה.

הצוות הישראלי הדגיש כי נתניהו חזר על הצורך בהגדלת הסיוע לרצועה, ואמר כי "מומלץ להיענות לבקשותיה של ארצות הברית בנוגע להכנסת הדלק". ישראל הגישה גם התכתבויות בין גורמים צבאיים לעובדי סיוע, ביניהם גורמים מטעם האו"ם ברצועה, לגבי מאמצי ישראל להכניס מזון ותרופות לרצועה.

 

עזה האו"ם מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד