ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
נפגש עם אבו מאזן

שר החוץ של בריטניה: "פועל להבטיח שחרור מיידי של החטופים"

שר החוץ של בריטניה נפגש אתמול עם שר החוץ כץ ועם ראש הממשלה נתניהו ועם השרים בני גנץ ורון דרמר. השר הבריטי אמר: "אמשיך לעבוד עם שותפיי לקידום מטרת שלום וביטחון איזורי"

שר החוץ של בריטניה: "פועל להבטיח שחרור מיידי של החטופים"
שר החוץ של בריטניה בפגישות בישראל צילום: שגרירות בריטניה בישראל

שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון סיכם ביקור קצר בישראל אתמול. במהלך ביקור בן חצי יממה פגש שר החוץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כ"ץ, והשרים בני גנץ ורון דרמר.

במהלך הביקור אמר השר קמרון: "יש שלוש מטרות לביקור שלי בישראל: להבטיח שחרור מיידי של החטופות והחטופים; להגדיל את היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה דרך נקודות מעבר נוספות; ולקדם הפוגה הומניטרית מיידית שתהיה פתח להתקדמות לכיוון הפסקת אש בת קיימא. אף אחד לא רוצה לראות את העימות הזה נמשך אפילו רגע יותר מהנחוץ, אני אמשיך לעבוד עם שותפיי לקידום מטרת שלום וביטחון איזורי".

שר החוץ קמרון פגש אתמול ברמאללה גם את נשיא הרשות הפלסטינית עבאס. לאחר הביקור המריא השר לקטאר ולטורקיה.

בקטאר, דיוויד קמרון יפעל להכנסת סיוע הומינטרי לעזה ולאלו שהכי זקוקים לו. הוא יפגוש את מקביליו וידון באיך שתי המדינות יכולות לעבוד יותר בצמוד ולהשיג אף יותר.

בנוסף, קמרון יערוך שיחות ארוכות על המאמצים להבטיח את שחרור החטופים, בדגש על בעלי הדרכונים הבריטים ובעלי אזרחויות כפולות בכל הערוצים הדיפלומטיים האפשריים.

קטאר מהווה מתווך משמעותי לאורך כל הקונפליקט במאמצים לשחרור החטופים. זה הכרחי שבריטניה תמשיך לעבוד יחד עם קטאר ואחרים באזור, כדי להבטיח הפסקת אש בת קיימא ולשחרור החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס. בריטניה פועלת עם קטאר וטורקיה לטובת יציבות אזורית, שחרורם הבטוח של החטופים, לחימה בטרור ותמיכה באלו שנפגעו מהקונפליקט.

ממשרד החוץ של בריטניה נמסר: שר החוץ הבריטי יפגש בטורקיה עם מנהיגים מהממשלה הטורקית וידון בביטחון במזרח התיכון, בנוסף לאתגרים משותפים אחרים. לבריטניה וטורקיה יש שותפות הדוקה והן ימשיכו לעשות את העבודה ההכרחית במלחמה בטרור, הגירה בלתי חוקית וגיוס תמיכה בנאט"ו ואוקראינה.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד