כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הציבור יפסיק לסבול?

החגיגה נגמרה: דואר ישראל תיקנס במיליונים בעקבות מחדל ליקויים מתמשך

משרד התקשורת הודיע על כוונתו להטיל עיצום כספי בסך כ-2 מיליון שקלים על חברת "דואר ישראל", בגין הפרות וליקויים מתמשכים | בדואר ישראל הגיבו: "חלק מהליקויים תוקנו וההודעה יצאה בטרם הושלם השימוע בנושא"

החגיגה נגמרה: דואר ישראל תיקנס במיליונים בעקבות מחדל ליקויים מתמשך
סוכנות כהנמן בבני ברק צילום: דוברות דואר ישראל

משרד התקשורת שלח לחברת "דואר ישראל" הודעות על כוונה להטיל עיצום כספי בסך כ-2 מיליון ש"ח על החברה, בגין הפרות וליקויים מתמשכים.

בין היישובים בהם נמצאו ליקויים: רהט, פתח תקווה, ראש העין, רמת השרון והרצליה, שגב שלום וערד. 

בין הליקויים שנמצאו: עיכובים של 9 חודשים בחלוקת דואר; אי הפעלת יחידת דואר למשך חצי שנה; צמצום שעות הפעילות בניגוד להוראות הרישיון ועוד.

להלן רשימת היישובים והליקויים שנמצאו:

רהט – היחידה רשמה עיכובים בחלוקת דואר רשום בניגוד לתקן איכות ושירות שנקבע ברישיון החברה שעומד על עד 10 ימי עבודה למשלוח. כמו כן, נמצאו מאות דברי דואר מעוכבים לתקופות של עד 9 חודשים. סכום העיצום עומד על 435,190 שקלים. 

ערד – החברה הפרה שתי הוראות; צימצום שעות פעילות יחידת הדואר שלא בהתאם להוראות הרישיון. בנוסף, החברה לא מסרה את המידע כפי שנדרש בהוראות הרישיון. סכום העיצום עומד בסה"כ על 391,680 שקלים.

ראש העין - עיכובים בחלוקת מאות דברי דואר רשום דואר של עד 117 ימי עבודה. סכום העיצום הכספי עומד על 348,152 ש"ח.

פתח תקווה - עיכובים בחלוקת מאות דברי דואר רשום ואלפי דברי דואר רגיל של עד 64 ימי עבודה. סכום העיצום עומד על 304,633 שקלים.

רמת השרון והרצליה - במרכז דוורים רמת השרון הרצליה נמצאו דברי דואר מעוכבים של עד 57 ימי עבודה. סכום העיצום עומד על 304,633 שקלים.

שגב שלום - לא הופעלה יחידת דואר בישוב לתקופה של כחמישה חודשים בניגוד להוראות הפריסה ברישיון, כך שתושבי הישוב נותרו ללא שירותי דואר. המשרד הודיע על כוונתו להטיל עיצום כספי של 174,080 שקלים. 

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה אמר: "שירותי הדואר הינם שירותים חיוניים. מפיקוחים שבוצעו לפני פרוץ המלחמה, נמצאו חריגות מהותיות שלא ניתן לעבור עליהן לסדר היום. כחלק מהפעילות השוטפת ומתוך שמירה על איכות השירות לציבור, ערך מינהל הדואר במשרד התקשורת סדרת הליכי פיקוח בסניפי דואר ומרכזי דוורים באזורים שונים בארץ, ומצא בחלקם ליקויים והפרות בגינם הוא מתכוון להטיל על חברת הדואר עיצומים".

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "משרד התקשורת בחר לבצע את הביקורת דווקא בזמן שהחברה הייתה בעיצומו של מהלך פיטורי 1,000 עובדים, בהם מאות דוורים, כחלק מתוכנית ההבראה של הדואר שנחתמה עם המדינה. בבדיקות חוזרות שהמשרד עצמו ביצע התברר שחלק מהליקויים תוקנו. מצער שדווקא בזמן ימי מלחמה, שבהם עובדי דואר ישראל עוסקים מבוקר עד לילה באספקת שירותי דואר סדירים לציבור ולמאות אלפי ישראלים שנאלצו לעזוב את בתיהם, ובעיצומו של תהליך הפרטה, המשרד מוצא לנכון לצאת בהודעה זו בטרם הושלמו הליכי השימוע להם החברה זכאית על פי דין. החברה מתכוונת לעמוד על זכויותיה ולהבטיח שגם גוף פיקוח ממשלתי ינהג כלפיה בניקיון ידיים ודעת".

 

עיצום כספי דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד