כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"סימנתי שאני חי"

עידן עמדי: "הגעתי לבית החולים בלתי ניתן לזיהוי" • צפו

עידן עמדי שנפצע קשה בקרבות ברצועת עזה ב-8 בינואר השתחרר מבית החולים לשיקום. בדבריו לראשונה מול התקשורת אמר בין היתר כי שרד בדרך נס. "הגעתי לבית החולים למרבה האירוניה בלתי ניתן לזיהוי. על התג נכתב אלמוני" | צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90

עידן עמדי: "הגעתי לבית החולים בלתי ניתן לזיהוי" • צפו
עידן עמדי בבית החולים צילום: Miriam Alster/Flash90

הזמר והשחקן הישראלי עידן עמדי שנפצע קשה מאוד בלחימה בעזה ב-8 בינואר והובהל לבית החולים שיבא תל השומר, שוחרר היום (חמישי) להמשך שיקום בביתו. במסיבת עיתונאים מרגשת, כשהוא חבוש וידו נתונה בתוך סד, אמר, "נפצעתי קשה ובדרך נס שרדתי".

"יש לפני שיקום ארוך, נפצעתי באופן קשה", אמר, "עצם זה שאני עומד מולכם - זה נס. רסיס שחדר לגופי בגרון - בנס לא פגע בחוט השדרה. הגעתי לבית החולים למרבה האירוניה בלתי ניתן לזיהוי. על התג נכתב אלמוני".

הוא אמר כי "גופי ונפשי אומנם נפגעו, אבל רוחי חזקה מאי פעם. אני אשוב ליצור, לשיר, אני אשוב לשחק. אם אלוהים ייתן לי כוח אני אשוב להילחם על המדינה שלי, אמא אל תכעסי. הרוח שלי חזקה בזכות עם ישראל שעטף אותי באהבה, הדבר הזה לא מובן לי מאליו. ייקח לי גם זמן להכיל את כמות האהבה שקיבלתי, תודה רבה לכולכם".

על רגע הפציעה שלו סיפר כי "זה מסוג הרגעים שאתה רק חושב שאתה רוצה לחיות, אין הרבה מעבר. ברגע הפיצוץ, אחרי שנחתי על הקרקע - הדבר היחיד זה היה לסמן שאני חי ושיבואו לטפל בי. אתה חושב על הבית, על המשפחה שלך. למעשה במבצע היינו שלושה צוותים, והיינו אמורים באותו בוקר להשמיד כמה פירי מנהרות. כבר היינו בסוף המשימה, וכמה שעות לפני שנכנסנו - התפוצץ עוד מחסן אמל"ח שם. וידאתי איפה כל הלוחמים, ואז די בהפתעה קרה הפיצוץ. אני מחכה להתחזק קצת ולהתכנס כדי ללמוד את זה".

עמדי נשאל על הזעם כלפי ההנהגה: "אני מבין את הזעם של כולם, גם לי יש הרבה זעם. עוד לפני שבעה באוקטובר. אני בשביעי לעשירי שנחשפתי למה שקורה בדרום - משהו השתנה בי לנצח. המקום הזה של בני העם שלנו חסרי אונים אצלי שינה משהו בדיסקט הזכיר לי דברים מלפני אלפיים שנה. אם לא נדע להפסיק עם הקשקושים והריבים זה יחזור שוב".

הוא ציין בדמעות כי "שניים מתוך ההרוגים היו לוחמים וחברים בצוות שלי, גבריאל בלום ועקיבא יסנסקי ז"ל. דברי היה לוחם מקצועי אדם חזק שפעל בשקט ומקצועיות. זכיתי להכיר אותו במלחה וללחום לצדו. עקיבוש. עקיבא ואני מכירים מגיל 19. התקבלו יחד לצוות הסיור הוכשרנו יחד לחצנו יחד במבצעים הרבים במלחמות השונות. מעופרת יצוקה דרך צוק איתן. איך אוכל להיפרד ממך?".

עמדי אמר כי "כבר כמה ימים שאני נאבק בגעגועים אליך שמפלחים לי את הלב. הלוחם הכי ידען ומקצוען חזק טוב לב. חלף חד פעמי ששמו הלך לפניו".

הוא התייחס לסוגיית החטופים ואמר, כי "במהלך השנים האחרונות הייתי פעיל במטה השבויים והנעדרים להשבתם של הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. חברי הקבינט והכנסת אמרו שבעיית השבויים היא כרגע בעיה של משפחות בודדות, אבל אם מדינת ישראל לא תשכיל - יבוא יום וזו תהיה בעיה של רבים. המסר הכי חשוב שאני רוצה שייצא מכאן הוא שאסור לנו להפקיר אותם פעם נוספת. כדי לשוב ולבנות את האמון עלינו להשיבם הביתה - זוהי חובתנו המוסרית. למדינת ישראל יש הרבה כלים להתמודד עם הנושא הזה והרבה מנופים. מדינות שצריכות אותנו לכל מיני דברים - מאנרגיה ועד לתיווך.. אני חושב שעוד לא השתמשנו בכל מה שאפשר לעשות, שאולי לא שינינו עד הסוף את קו המחשבה שלנו".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד