כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כאב גדול

"כשמו כן היה: דורון, מתנה מיוחדת ודוגמה לאהבת תורה"

כאב גדול בצפת, לאחר פטירתו בפתע פתאום של האברך הצדיק רבי דורון בר • הותיר אלמנה ושבעה ילדים, שהקטנה שבהם בת חצי שנה בלבד • פוסק הדור רבי משה שטרנבוך שיגר את בנו כדי להספיד את תלמידו הצדיק

"כשמו כן היה: דורון, מתנה מיוחדת ודוגמה לאהבת תורה"
הרב דורון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

דמות מופת היתה דמותו של האברך הצדיק רבי דורון בר, שנפטר בפתע פתאום, לאחר שלבו נדם בעיצומן של ההכנות לשבת קודש. רעייתו שמעה חבטה, ניגשה לראות מה אירע, ונחרדה לגלות את בעלה שרוע על הרצפה ללא רוח חיים. מאמצים ההחייאה שנעשו בו, לא נשאו פרי.

לתרומה ל7 היתומים הקליקו כאן>>>

הרב דורון בר היה תלמיד חכם ירא ושלם, איש נעים הליכות שכל רואיו יעידו יגידו שהוא כליל המעלות, אב מסור לילדיו ובעל נאמן לרעייתו הצדקת, נקטף בחטף, ברגע אחד, בלי שהיתה לבני המשפחה הזדמנות להיפרד ממנו, והוא בן 47 בלבד.

זכה ללמוד תורה מפיו של מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, שאף שיגר את בנו רבי אשר שליט"א, כדי לשאת דברי הספד בשמו. רבי אשר הפליג בשבחו של המנוח, וציין במיוחד את השקידה ועמל התורה הנפלאה שלו: "אין כמו השקידה ועמל התורה של רבי דורון", אמר בשם אביו מרן פוסק הדור שליט"א.

גם הגאון רבי רבי רפאל כהן שליט"א, נשא דברי הספד נרגשים וכאובים במיוחד. "עם מי אחווה שבת שלום כמו של רבי דורון", אמר הרב כהן בגעגוע גדול.


בבית הלוויות • באדיבות המצלם

ראש הישיבה הרב שבח הוסיף והגדיר את רבי דורון כאדם בעל אישיות ייחודית מאוד: "כשמו כן היה, דורון, מתנה שאין כמותה בעולם, הוא היה דוגמה לחינוך ילדים ואהבת תורה. מי ייתן לנו תמותרו".

הרב אלמקייס שהיה ראש חבורה של רבי דורון באופקים, שיבח את הרגישות המיוחדת שהיתה לו, ואת הגישה האבהית שלו לכל אדם, דואג לכל אחד, משתדל לרכך ולהנעים את החיים לכל סובביו, לא מפסיק לדאוג לאחר, ותמיד שם את טובת הזולת לפני טובת עצמו.


שבעה ילדים הותיר אחריו, שבעה ילדים ואלמנה אחת שבורה ורצוצה. הבן הבכור כבן 16, והתינוק בן חודשים ספורים.

הידידים והמכרים מעידים שמדובר במשפחה איכותית מאוד. החינוך המיוחד של הרב דורון ז"ל ושל רעייתו שתחי', היה מבוסס על אמונה תמימה ואהבה אינסופית. כך, השילוב המנצח של שתי התכונות הללו, חדר ופעפע בלב הילדים, שב"ה צומחים בצלמו ובדמותו של אביהם המנוח זצ"ל.


ידידי המשפחה מתארגנים ומבקשים לסייע לאלמנה והיתומים, ולשם כך הוקמה קרן עזרה וסיוע, באמצעות 'קופת העיר', והציבור מתבקש לסייע, כל אחד כפי יכולתו, כדי שלאלמנה והיתומים לא תחסר פת לחם על שולחנם חלילה וחס, וכדי שהמשפחה תוכל להמשיך להתקיים כיחידה אחת של משפחת בריאה ומאושרת, למרות האובדן העצום עם פטירתו של האב הדגול.

לתרומה ל7 היתומים הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד