כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לציון יום השואה הבינלאומי

ניצולי שואה ששרדו את הטבח ב-7 באוקטובר נאמו באו"ם בוידאו

משלחת ישראל לאו"ם בשיתוף עם קק"ל והארגון היהודי העולמי להשבת רכוש קיימו אמש באו"ם אירוע מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי באו"ם בהשתתפות עשרות שגרירים מרחבי העולם. באירוע שודרו עדויות ניצולי השואה המתגוררים בעוטף שסיפרו על הטבח ששרדו בשבעה לאוקטובר

ניצולי שואה ששרדו את הטבח ב-7 באוקטובר נאמו באו"ם בוידאו
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בנאום צילום: שגרירות ישראל באו"ם

משלחת ישראל לאו"ם בשיתוף עם קרן קימת לישראל והארגון היהודי להשבת רכוש, ערכו אירוע מיוחד וחנוכת תערוכה באו"ם לציון יום השואה הבינלאומי. באירוע השתתפו עשרות שגרירים מרחבי העולם שהגיעו להדליק נר זיכרון, ולשמוע מקרוב על הגבורה היהודית ועל הבחירה בחיים לאחר התופת. במהלך האירוע שודרה עדות של רות הרן וניצולי שואה נוספים הגרים בעוטף עזה וששרדו גם את הטבח הנוראי של השביעי באוקטובר.

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן אמר באירוע: "העם היהודי חווה את הטבח הברוטלי ביותר מאז השואה. מחבלי חמאס רצחו ושרפו משפחות בחיים, זה היה רצח עם. זה חלק מתוכנית של האסלאם הרדיקלי להשמיד את העם היהודי. אולם כפי שקרה לאחר השואה האומה היהודית צומחת ומתחזקת. ההמנון הלא רשמי שלנו הוא "עם ישראל חי" שמתאר את ההמשכיות והעמידה האיתנה של העם היהודי נוכח כל קושי. כשאני עומד באו"ם וחושף את השקרים נגד ישראל, ורואה שאני לבד אני זוכר תמיד ששגריר בבל כבר לא קיים כאן וגם שדגל האימפריה הרומית כבר לא מתנופף. מה עדיין קיים? דגל עם מגן דוד של מדינת היהודים. אנו עדיין כאן".

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי אמרה: "כשנפתחו שערי מחנות ההשמדה בסוף מלחמת העולם השנייה המוני יהודים מצאו את עצמם מול עולם חרב. הם מצאו את עצמם בנקודת השפל הנמוכה ביותר בהיסטוריה. אבל בנקודה הזו הם מצאו את ההזדמנות לתקומה מחדש. ההיסטוריה של העם היהודי מלאה סבל ואימה. אבל דברי ימי העם היהודי אינם תולדות הפרעות: הם תולדות התקומות. הם תולדות הצמיחה, ההתנערות מעפר והתקווה לעתיד". עוד הוסיפה: "מי שיקרא את הספר המיוחד שאנחנו משיקים היום בבניין האו"ם יראה את התקווה הזו בעיניים של שורדי השואה. בכל עמוד זוהרים החיים שהאנשים המופלאים האלה יצרו מחדש. הם הקימו מחדש את המשפחות, בנו מחדש את הקהילות והקימו את מדינת ישראל. זהו הניצחון האמיתי של העם היהודי על הנאצים".

גדעון טיילור נשיא הארגון היהודי העולמי להשבת רכוש אמר: "כל שורד שואה מייצג את ניצחון התקווה על פני הייאוש; ניצחון החיים על פני ההרס. הכאב העמוק ביותר תמיד יהיה שזור בעמידות האיתנה המתוקה ביותר. זה מה שאנו לומדים משורדי השואה וזה נותן לנו השראה ותקווה".

האירוע והתערוכה "עודנו כאן" שבו השתתף ניצול השואה נתן שפיר התמקדו בסיפוריהם של שורדי שואה שהפגינו חוסן יוצא דופן ובנו את חייהם מחדש, מקבלים השנה חשיבות מיוחדת בעקבות טבח 7.10 שבו נרצחו ישראלים רבים בדרכים מזעזעות ומשפחות שלמות הוכחדו רק בשל היותן יהודיות.

באירוע הושקה תערוכת הצילומים "עודנו כאן" הכוללת 34 צילומים ייחודיים המספרים על ניצחון החיים של שורדי השואה. הצילומים נבחרו מתוך אוסף של כ-400 צילומים שצולמו על ידי 320 צלמים בינלאומיים מ-30 מדינות שונות בפרויקט שיזמו הצלמים ג'ים הולנדר ורינה קסטלנובו ואוגד בספר ייחודי ביוזמת קק"ל לזכרם של ניצולי השואה.

מלחמת חרבות ברזל האו"ם יום השואה הבינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד