ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עדכונים שוטפים

גלנט: "למעלה מ-100 מחבלים עלו מהמנהרות ונתפסו" | פגישת פסגה בניסיון להניע עסקה

חיל האוויר תקף שורת מטרות חיזבאללה בלבנון: הותקף מסלול תעופה צבאי המשמש את הארגון להכוונת טרור לעורף ישראל | השר גלנט: "חמאס קורס אל תוך המנהרות שחפר, למעלה מ-100 מחבלים נעצרו או הסגירו עצמם" | פגישת פסגה במטרה להניע עסקת חטופים | מתעדכן

גלנט: "למעלה מ-100 מחבלים עלו מהמנהרות ונתפסו" | פגישת פסגה בניסיון להניע עסקה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף בשעות האחרונות פעם נוספת תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. זאת לאחר שבשעות האחרונות הותקפו מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל. שר הביטחון יואב גלנט שביקר היום ביחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית אמר ללוחמים כי "חמאס קורס אל תוך המנהרות שחפר לעצמו". לדבריו, "המקומות שהיו הבטוחים ביותר הפכו למלכודת. ביומיים האחרונים למעלה מ-100 מחבלים שעלו מהמנהרות נעצרו או הסגירו עצמם".

כל העדכונים:

23:56 - ברק רביד ב'Walla': ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המוסד דדי ברנע, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ייפגשו בימים הקרובים באירופה כדי לדון במאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים, כך לפי מקור אמריקני בכיר.

23:49 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אומר הערב: "חמאס מוכן לשחרר את בני הערובה של הכיבוש אם הכיבוש ישחרר את כל האסירים הפלשתינים העצורים אצלו, והסכם על עסקה מלאה לחילופי שבויים יהיה רק בעצירת התוקפנות על עמנו. אנו מתייחסים ברצינות להצעות המתווכים. ארגון חמאס לא מחפש ערבויות איך להגן על עצמו. על האויב לסיים את המצור על עזה ולהתיר הכנסת סיוע וצורכי שיקום הרצועה ללא מגבלות".

23:37 - סוכנות 'בלומברג' מדווחת: 12 מיליון דולר בהתרמת המונים ברשת, זה מה שחמאס מגייס מדי חודש רק ברשת מאז השבעה באוקטובר. הגיוס נעשה באמצעות ארגוני צדקה המתחזים כמטרתם לסייע לאזרחי עזה, ומייצג "עליה דרמטית" בתרומות מאשר לפני ה7 באוקטובר. ארה"ב וישראל מקיימים כח משימה מיוחד לעצירת הכספים.

23:24 - צה"ל מצא בעזה מסמך של חמאס בו צויין כי החברה הישראלית כולה היא "חבורת מתנחלים ואין הבדל בין גברים, נשים, זקנים וילדים - כולם מטרות לגיטימיות לפגיעה". כך דווח ב'כאן 11'.

23:00 - תיעוד מעניין שמפרסם חיזבאללה מהיום: ירי "רקטי מיוחד" לעבר "כיפת ריגול" בצפון. מצלמה כביכול מוצמדת לרקטה ששוגרה.

22:44 - ביום רגיל עוברות בכרם שלום כ-70-100 משאיות. בעקבות ההפגנות של משפחות החטופים במעבר - נגד כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה, היום עברו 0 משאיות. בממשל האמריקני העבירו מסר לישראל: "המעבר צריך להישאר פתוח - ולפעול כרגיל".

22:31 - בישראל שוקלים האם להאריך את הסכם אספקת המים לירדן במתכונת הנוכחית בשל ההצהרות האנטי ישראליות מצד בכירים ירדן ביחס למלחמה בעזה: "עצם זה שישראל שוקלת לבצע מהלך כזה בתגובה על הצהרות, פוגע באמינות שלה כשותפה בכל הסכם", אמרו בירדן.

22:16 - איום החות'ים פוגע במצרים קשות. ראש רשות תעלה סואץ אומר היום כי הכנסות התעלה בינואר 2024 נמוכות ב-44% לעומת ינואר 2023.

22:00 - חסימת איילון: במהלך הפינוי עצרו השוטרים שני חשודים, שאינם נמנים על בני משפחות החטופים, בחשד להפרת הסדר, ניתנו 5 דו"חות בגין הנחת דבר העלול לסכן עוברי דרך, הוחרמו מגפונים, תיקים עם ציוד לרבות שרשראות, ואבוקות מבד ספוגות בבנזין.

21:55 - על רקע המלחמה: עסקת נשק דרמטית בין ארה"ב לישראל - בה תקבל ישראל כלי טיס ותחמושת. >> הדיווח המלא

21:21 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בשכונה המערבית בכפר אל-ח'יאם, דרום המדינה.

21:00 - דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל': הודו תפרוס כוח צי בים סוף בשל האיומים על נתיבי השיט מצד החות'ים.

20:47 - בפגישת המשלחת החות'ית עם סגן שר החוץ הרוסי במוסקבה, שוחחו הצדדים בהגברת המאמצים ללחוץ ארה״ב וישראל לעצור את המלחמה בעזה. כך דווח ב-N12.

20:35 - משפחות החטופים חוסמות את נתיבי איילון.

20:18 - בחמאס אומרים שישחררו את כל החטופים הישראלים המוחזקים בעזה אם ישראל תשחרר את כל האסירים הפלסטינים. עוד נמסר מחמאס כי אם בית הדין הבינלאומי ייתן פסק דין על הפסקת אש - הוא יעמוד בה.

20:00 - הרמטכ"ל הרצי הלוי למפקדים במילואים בחאן יונס: "גם כשהמילואים בחוץ צריך לטפל בהם - שיידעו שהם חוזרים, וחוזרים בטוב. אנחנו נטפל בכל מה שצריך קדימה". >> לתיעוד והדברים המלאים

19:13 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב.

צילום: איתי בית-און, לע״מ.

18:45 - דיווח: ראש ה-CIA ייפגש עם ראש המוסד דדי ברנע, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר במטרה להגיע לעסקת חטופים

18:20 - גלנט: "למעלה מ-100 מחבלים שעלו מהמנהרות נעצרו או הסגירו עצמם ביומיים האחרונים".

18:10 - טנקים של צה"ל תקפו בשעה האחרונה שתי תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב. מטוס קרב של צה"ל תקף תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב כפר כילא ועמדת תצפית של הארגון במרחב בליידא.

17:50 - לשכת ראש הממשלה: "בניגוד לפרסום ב'הארץ', לא התקיימה שום התייעצות בין לשכת ראש הממשלה לצנזור טרם פרסום ההקלטות מפגישת ראש הממשלה עם נציגי משפחות החטופים".

16:30 - דיווח: ארה"ב הזהירה בסתר את איראן מפני מתקפת דאע"ש בתחילת החודש.

15:10 - דובר צה"ל מעדכן כי "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ובמע'ירה שבשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל".

15:00 - דיווחים בלבנון: צה"ל תקף מספר פעמים באזור אל-ג'בור בדרום לבנון.

14:40 - ראש הממשלה נתניהו בנטיעות באוגדת עזה: "אני אומר בצורה הכי ברורה - אין תחליף להעמקת שורשינו ואין תחליף לניצחון מוחלט על אויבנו".

13:00 - אחרי שאתמול הצליחו לראשונה מתחילת המלחמה לחסום את מעבר כרם שלום למעבר סחורות לעזה במשך שעות, גם כעת מעבר המשאיות נחסם, ע"י משפחות החטופים ותנועת צו 9 - "אף סיוע לחמאס לא יעבור עד שאחרון החטופים חוזר"

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד