כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האמריקאים כועסים

ארה"ב על חסימת המשאיות בכרם שלום: "המעבר צריך לפעול כרגיל"

לפני ההפגנות עברו במעבר בין 70 עד מאה משאיות סיוע ביום - שהיוו חלק גדול מהסיוע לרצועה. מאז תחילתן הצליחו לעבור רק משאיות בודדות. בעקבות ההפגנות היום לא עברו כלל משאיות עם סיוע הומניטרי אל תוך עזה

ארה"ב על חסימת המשאיות בכרם שלום: "המעבר צריך לפעול כרגיל"
מעבר כרם שלום צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

גורמים בממשלו של נשיא ארצות הברית ביידן הבהירו לישראל כי מעבר כרם שלום חייב להישאר פתוח למעבר סיוע הומניטרי לרצועת עזה - כך דיווח הערב עמיחי שטיין בכאן 11. זאת, ברקע ההפגנות במעבר שמנעו כניסת משאיות בימים האחרונים. לפני ההפגנות עברו במעבר בין 70 עד מאה משאיות סיוע ביום - שהיוו חלק גדול מהסיוע לרצועה. מאז תחילתן הצליחו לעבור רק משאיות בודדות.

המסר האמריקני הוא כי המעבר צריך לפעול כרגיל וכי על ישראל להמשיך לאפשר לסיוע להיכנס לרצועה. לא הייתה במסר התייחסות ספציפית להפגנות, שצפויות רק להתגבר מהשבוע הבא. בעקבות ההפגנות היום לא עברו כלל משאיות עם סיוע הומניטרי אל תוך עזה.

מעבר כרם שלום מלכתחילה נפתח למעבר סיוע, לבקשת ארה"ב, כדי להגדיל את כמות הסיוע שנכנס - בגלל הקיבולת המוגבלת של מעבר רפיח. עמיחי שטיין דיווח כי גורמים אמריקנים אמרו "העברנו מסר לישראל - המעבר צריך להישאר פתוח". בשבוע הבא ההפגנות צפויות להתגבר.

כזכור אתמול חסמו משפחות חטופים וחללים, אנשי מילואים משוחררים ואזרחים מפונים במשך שש שעות את המעבר ומנעו כניסה של משאיות סיוע לעזה. בשל ההפגנה נכנסו לרצועה רק תשע משאיות.

אמהות ללוחמים קראו: "לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך לספק סיוע לחמאס שמאפשר לו להמשיך לשרוד, ובכך לסכן את חייל צה"ל הלוחמים בעזה". לדבריהן, "כל סיוע לחמאס צריך להיות מותנה בהחזרת החטופים ופירוק חמאס מנשקו".

ארצות הברית מעבר כרם שלום מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד