כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המחיר הכלכלי

הורדת דירוג האשראי: זה תסריט הבלהות עליו נשאל ראש המל"ל

חברת דירוג האשראי מודי'ס צפויה לפרסם דו"ח שלילי על טיפול הממשלה בגידול בהוצאות | לפי כלכלני החברה המדינה לא עושה די ולא מבצעת העלאת מיסים

הורדת דירוג האשראי: זה תסריט הבלהות עליו נשאל ראש המל"ל
שטרות כסף. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

ברקע החשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל בדו"ח הצפוי להתפרסם בקרוב של חברת דירוג האשראי מודי'ס, ראש המל"ל, צחי הנגבי, קיים שיחות עם נציגי החברה ונשאל על האפשרות לפתיחת חזית נוספת מול לבנון.

בתחילת השבוע, דווח כי חברת דירוג האשראי 'מוד'יס' מתכוונת להוריד בזמן הקרוב את דירוג האשראי של ישראל. בחברה צפויים לפרסם דו"ח שלא רואה את המאמצים של משרד האוצר להתמודד עם הגירעון בצורה חיובית, ובין בשאר יכלול ביקורת מפורשת על האופן בו הממשלה מתמודדת עם הוצאות הביטחון שזינקו. כמו כן, הדו"ח יכלול התייחסות לחשש מפני גידול יחס החוב - תוצר של ישראל מסביבות 60% כיום לרמה של 68 אחוזים מהתוצר בתוך זמן קצר.

הנקודות העיקריות שיכללו בדו"ח הן: קיצוץ לא מספק בתקציב הוצאותיה במקומות הנכונים. הימנעות מהעלאות מיסים משמעותיות בשלב הזה שיביא להקטנת הגירעון. יצויין כי באשר לנקודה זו בנק ישראל עצמו העיר כי המהלך צריך להתבצע כבר בשנה הנוכחית. בנוסף, לפי הכלכלנים ישנו חשש מיציאת חברות מפעילות בישראל או הקטנת הפעילות במהלך השנה הנוכחית.

דירוג האשראי צחי הנגבי בנק ישראל משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד