ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דורשים הפסקת הלחימה

בחמאס מתייחסים לסוגיית החטופים: "ישראל ממציאה את הדיווחים הללו"

יועץ התקשורת של אסמאעיל הניה חזר וציין, כי חמאס הודיעה למתווכים כי היא דבקה בעמדתה העקבית שלא לעסוק בכל משא ומתן שיוביל לעסקת חטופים "לפני הפסקת התוקפנות"באופן מוחלט ומתמשך והבטחת נסיגת צה"ל מכל רצועת עזה

בחמאס מתייחסים לסוגיית החטופים: "ישראל ממציאה את הדיווחים הללו"
שחרור חטופים צילום: תעמולת חמאס

מקורות מצריים שהוגדרו "יודעי דבר" ציינו, כי קיים תרחיש מוכן להפסקת אש עם שלב מקדים של הפסקת אש למשך חודש. לדבריהם, ההצעה תלויה כעת בהתחייבויות הצדדים. הם ציינו שברט מקגורק, שליח ארה"ב למזרח התיכון, עסק בעת ביקורו בקהיר, בתנאים שחמאס צריכה ליישם כחלק מהעסקה. הם ציינו כי כעת מצרים מתמקדת יותר ביום שאחרי המלחמה. 

ג’ון קירבי, דובר הבית הלבן, מסר כי ברט מקגורק, נמצא בקטאר וכי הוא מנהל דיונים על אפשרויות לעסקת חטופים בין ישראל לחמאס.

מקור בחמאס הכחיש את כל הפרסומים בסוכנויות הידיעות הבינלאומיות ובכלי התקשורת הישראלים אודות עסקת חילופין אפשרית בין חמאס לישראל בחסות קטר ומצרים, בציינו שישראל ממציאה את הדיווחים הללו שאין להם כל שחר. המקור הדגיש שעמדת חמאס ידועה לכל, ולפיה יש לעצור את "התוקפנות" לחלוטין ולהסיג את כוחות צה"ל מכל רצועת עזה לפני שמדברים על רגיעה או עסקה כלשהי. הוא שב והדגיש את העמדה המאוחדת של חמאס על זרועותיה המדינית והצבאית, ואמר כי התיאום ביניהם מושלם, והם מחזיקים באותה עמדה ודבקים באותם תנאים, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

טאהר אלנונו, יועץ התקשורת של אסמאעיל הניה, יו”ר הלשכה המדינית של חמאס, חזר וציין, כי חמאס הודיעה למתווכים כי היא דבקה בעמדתה העקבית שלא לעסוק בכל משא ומתן שיוביל לעסקת חטופים לפני הפסקת התוקפנות באופן מוחלט ומתמשך והבטחת נסיגת צה"ל מכל רצועת עזה. הוא ציין, כי חמאס קיבלה יוזמות ראשוניות רבות, אך מוקדם מדי לדבר על תוצאה סופית של המשא ומתן, והדגיש כי חמאס הודיעה ​​שוב ושוב למתווכים על הצורך בהפסקת התוקפנות לפני שמדברים על כל עסקה. הוא הדגיש כי "ישראל לא נמצאת עתה בעמדה המאפשרת לה להכתיב את רצונה, בשעה שהיא אוספת את שרידי חייליה ההרוגים והפצועים בקרבות בעזה וחאן יונס".

בתגובה לדיבורים על גירוש מנהיגי חמאס מרצועת עזה כתנאי להפסקת האש, אמר אלנונו כי "יציאתם של מנהיגי חמאס לא באה בחשבון". הוא ציין שההצעה לא הושמעה ע"י גורם מתווך כלשהו, וכי הנושא פורסם רק בכלי התקשורת הישראלים. בתגובה לטענות ישראל כי היא קרובה לשחרור חטופיה, אמר אלנונו כי הטענות הללו "מעוררות לעג".

אסאמה חמדאן, בכיר חמאס, ציין כי ישנם רעיונות ויוזמות, אבל עד כה לא ניתן לדבר על גיבוש רעיונות סופיים. לדבריו, ישראל מנסה להרוויח זמן ולא מגלה רצינות אפילו ביחס לרעיונות שהיא מעלה. ישראל לא נענית לרף התחתון של דרישותיהם שעיקרן הוא שכל ההבנות צריכות להתבסס על הפסקת אש מלאה וכוללת ונסיגת כוחות צה"ל מכל רצועת עזה. הוא ציין שחמאס לא מסכימה לנהל משא ומתן על הפוגות זמניות, אלא רק על הפסקת אש כוללת ומתמדת. עוד ציין, כי לפי שעה לא ניתן לדבר על נקודות התקרבות בין הצדדים. חמדאן ציין שיש צורך בערבויות בינלאומיות של האו"ם, ושל מדינות באזור לכל הסכם. לגבי ההצעה שבכירי חמאס יעזבו את רצועת עזה אמר כי זו אינה הצעה אלא הדלפה תקשורתית ישראלית, וכי חמאס לא קיבלה הצעה כזו משום גורם.

מחמד נזאל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי ישראל מסלימה את תוקפנותה בשטח כדי להפעיל לחץ על חמאס, וגם במישור המדיני היא מעלה את הרף ורוצה להיכנס למשא ומתן מבלי לתת ערבויות והתחייבויות להפסקת אש קבועה, ליציאת כוחות צה"ל מהרצועה ולעסקת חטופים על בסיס "כולם תמורת כולם". בנוגע לערבויות שחמאס מבקשת ציין את מצרים וקטאר שמעורבות במשא ומתן, וכי חמאס הציעה גם את תורכיה כגורם ערב.

הוא הוסיף כי יש מי שמציע גם את ארה"ב, שיכולה להיות ערבה לישראל. הוא נשאל על ההצעה להפוגה של חודש ויציאה בטוחה של מנהיגי חמאס מהרצועה, ואמר כי התרחיש הזה לא אפשרי ולא בא בחשבון מצד חמאס. הוסיף כי לא הוצגה לחמאס שום יוזמה המדברת על יציאת הנהגת חמאס מהרצועה והדגיש את סירוב התנועה לכל עסקה המתבססת על יציאת מנהיגי חמאס או מי מפעיליה מרצועת עזה.

חמאס מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד