כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במערכת הביטחון מעריכים

מלאי מצומצם: מספר הרקטות שנותרו בידי חמאס

לפנו שפרצה מלחמת חרבות ברזל היו לארגון הטרור חמאס כ-20 אלף רקטות. כ-9000 מהם שוגרו לישראל, צה"ל השמיד עוד אלפים. כמו כן הושמדו מפעלי ייצור, לצד נסיון למנוע הברחה של רכיבי ייצור מציר פילדלפי

מלאי מצומצם: מספר הרקטות שנותרו בידי חמאס
המשגרים מהם שוגרו הרקטות לנתיבות אתמול צילום: דובר צה"ל

כמעט ארבעה חודשים לתחילת הלחימה בין ישראל לחמאס, ובמערכת הביטחון מעריכים כי מלאי הרקטות שבידי ארגון הטרור חמאס פוחת באופן משמעותי, ונכון להיום נאמד בכמה מאות בלבד, כך דיווחה לילך שובל בישראל היום.

אם בתחילת הלחימה היו ברשות חמאס כ-20 אלף רקטות ופצצות מרגמה לטווחים שונים, רובן לטווחים קצרים. עכשיו יש לחמאס מאות בלבד. בשעות הראשונות של המתקפה ב-7 באוקטובר שיגר חמאס כ-3,000 רקטות לשטח ישראל, ובסך הכל עד עתה כ-9,000 רקטות. לשם השוואה, ב-34 ימי מלחמת לבנון השנייה שוגרו לעבר ישראל 4,400 רקטות, וב-51 ימי מבצע צוק איתן שוגרו לישראל כ־4,500 רקטות.

צה"ל, גם הצליח לפגוע בלא מעט רקטות מהאוויר ומהקרקע, מה שהקטין באופן משמעותי את מלאי הרקטות ברצועה. צה"ל ממשיך לחסל רקטות ומשגרים מדי יום.

בישראל היום דווח עוד, כי חמאס מנהל "כלכלת חימושים" כדי להמשיך לאיים תקופה ארוכה. בימים האחרונים חמאס יורה רקטות בודדות מדי יום, רובן לעוטף עזה, והירי למרכז ולטווחים רחוקים יותר מתבצע לעיתים רחוקות.

בצבא מנסים למנוע הברחות מציר פילדלפי כדי למנוע את הצטיידות חמאס ברקטות ובאמצעי לחימה נוספים. לנוכח ההתנגדות העזה של מצרים לפעולה בדרום הרצועה, עדיין לא ברור כיצד יהיה אפשר להתגבר על המוקש.

מלחמת חרבות ברזל חמאס שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד