כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יום שלישי ברציפות

מעבר כרם שלום נחסם לשיירות האספקה והסיוע

פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים הגיעו הבוקר בפעם השלישית ברציפות למעבר כרם שלום וחסמו את שיירות המשאיות בדרכם לרצועת עזה. מאות פעילים נוספים בדרך למעבר כדי להצטרף למחאה ולמנוע את הגעת המשאיות ליעדן

מעבר כרם שלום נחסם לשיירות האספקה והסיוע
מעבר כרם שלום צילום: באדיבות המצלם

פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים הגיעו הבוקר אחרי הליכה ארוכה בשדות כדי לעקוף מחסומים רבים, למעבר כרם שלום וחסמו את שיירות המשאיות בדרכם לרצועת עזה. מאות פעילים נוספים מכל רחבי הארץ עושים את דרכם למעבר כרם שלום.

תנועת צו 9 מסרה כי "אף סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור". זוהי הפעם השלישית ברצף בה פעילי התנועה מגיעים למעבר ובכך מונעים משיירות האספקה לעבור לעזה.

דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף, אמר הבוקר ל"ווינט": "לא הגיוני שמדינה שנלחמת בארגון טרור מספקת לו את כל הלוגיסטיקה שהוא צריך להילחם בנו. משהו כאן דפוק. חמאס ימשיך להחזיק את החטופים כי כל עוד הוא מחזיק אותם הוא מקבל אספקה מישראל. מטורף".

אתמול דווח כי גורמים בממשל נשיא ארצות הברית ביידן הבהירו לישראל כי מעבר כרם שלום חייב להישאר פתוח למעבר סיוע הומניטרי לרצועת עזה, זאת ברקע ההפגנות במעבר שמנעו כניסת משאיות בימים האחרונים.

לפני ההפגנות עברו במעבר בין 70 עד מאה משאיות סיוע ביום - שהיוו חלק גדול מהסיוע לרצועה. מאז תחילתן הצליחו לעבור רק משאיות בודדות. מעבר כרם שלום מלכתחילה נפתח למעבר סיוע, לבקשת ארה"ב, כדי להגדיל את כמות הסיוע שנכנס - בגלל הקיבולת המוגבלת של מעבר רפיח.

חמאס מעבר כרם שלום מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד