כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צו הביניים יינתן היום

האם בהאג יורו על הפסקת הלחימה בעזה?

בית הדין הבין-לאומי בהאג יכריע היום בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, לגבי הלחימה בעזה. ב"ניו יורק טיימס" דווח אתמול כי ההגנה הישראלית הציגה לשופטים בהאג חומרים ופרוטוקולים מסווגים, שטרם נחשפו

האם בהאג יורו על הפסקת הלחימה בעזה?
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

לבית הדין הבינלאומי בהאג אין סמכויות אכיפה, אך אם בית הדין יוציא צו כזה או אחר, ישראל תצטרך לראות איך מתמודדים עם זה, כי להתעלם מהצו לא יסייע לישראל. בישראל בוחנים את ההשלכות המדיניות להוצאתו. בכאן חדשות דווח כי מבין הצווים האפשריים שבית הדין יוציא. צו שיורה לישראל לאסוף ולשמר ראיות, צו שיורה לאפשר סיוע לתושבי עזה, צו שיאפשר חקירה חיצונית.

ב"ניו יורק טיימס" דווח אתמול כי ההגנה הישראלית הציגה לשופטים בהאג חומרים ופרוטוקולים מסווגים, שטרם נחשפו. המסמכים המסווגים שהציגה ההגנה כוללים ציטוטים של בכירי ההנהגה והצבא בישראל - כשמטרתם היא הפרכת האישומים לפיהם ישראל פועלת ל"רצח עם" ברצועה. בין המסמכים המסווגים שהוגשו, סיכומים מתוך ישיבות קבינט מחודש אוקטובר, בהן הורה ראש הממשלה נתניהו על אספקת מים, מזון ודלק לרצועה.

לצידה של ישראל עומדת גרמניה שהודיעה לפני שבועיים שהיא דוחה בתוקף את ההאשמה ברצח עם שהועלתה נגד ישראל - ומצטרפת להליך בהאג כצד שלישי לצד ישראל. "נוכח ההיסטוריה של גרמניה והפשע נגד האנושות של השואה, הממשלה הפדרלית רואה עצמה מחויבת במיוחד לאמנה נגד רצח עם", נכתב בהודעה.

ב-Ynet דווח כי בית הדין ימסור את החלטתו היום ב-14:00, והקראת ההחלטה צפויה לארוך כחצי שעה. את ישראל ייצגו היום עורכי הדין הזרים פרופ' מלקולם שואו וד"ר כריסטופר סטייקר, ד"ר גיל-עד נועם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט בין-לאומי), סגן שגריר ישראל בהולנד והיועצת המשפטית בשגרירות ישראל בהאג, האחראית על הקשר מערכת המשפט הבינלאומית.

חמאס מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד