א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לרגל יום השואה הבינלאומי

בפגישה עם רה"מ הבריטי, ביקש הצעיר החרדי לפעול למען החטופים

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נפגש עם לילי אברט, בת 100, לרגל יום השואה הבינלאומי. נינה של לילי, דב פורמן, שדואג לה בשנים האחרונות אמר ל'בחדרי חרדים' "זה היה רגע מרגש להפליא, היא הראתה לו את המספר שחרטו לה על היד"

בפגישה עם רה"מ הבריטי, ביקש הצעיר החרדי לפעול למען החטופים
תמונות החטופים בכותל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

.ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק השתתף באירועי יום השואה הבינלאומי בסוף השבוע במפגש מרגש עם ניצולת השואה בת המאה לילי אברט ונינה דב פורמן ברחוב דאונינג 10, פגישה שנמשכה כחצי שעה.

"זה היה מרגש להפליא ומיוחד מאוד", אמר פורמן ל'בחדרי חרדים' "ראש הממשלה הראה שבאמת אכפת לו מהעדות שלה. הוא נראה ממש נוגע ללב, במיוחד כשהיא הרימה את השרוול והראתה לו את המספר שלה, A-10572, שחרטו הנאצים, תזכורת קבועה לפשעי הנאצים נגד האנושות. זה היה כל כך מיוחד שהוא נפגש איתה ברחוב דאונינג מספר 10".

ראש הממשלה עם לילי הברט ונינה דב פורמן: צילום 10 Downing Street.

פורמן בן ה-20 ניצל את ההזדמנות עם ראש הממשלה והביע חששות לגבי ההפגנות השבועיות האנטישמיות במסווה של דאגה לעזה נגד ישראל בבריטניה, גורלם של החטופים והעלייה באנטישמיות. "ראש הממשלה באמת הבין כמה נורא זה היה מאז 7 באוקטובר עבור יהודים ברחבי העולם", אמר.

באירוע ההנצחה המרכזי של השנה בגילדהול במרכז לונדון בסוף השבוע, המארגנים ציינו כי האירוע נקרא "שבריריות החופש" בשל האירועים האנטישמיים.

ראש הממשלה רישי סונאק, שהופיע בוידאו באירוע לרגל יום השואה הבינלאומי החל היום, אמר: "היום אנחנו נפגשים על רקע האנטישמיות המתועבת והמחליאה ביותר ברחובות שלנו, כאן במדינה הזו, במאה הזו. אז זה מתאים שהנושא של השנה הוא שבריריות החופש. עלינו להיות הרבה יותר נועזים ואסרטיביים בהגנה על הערכים הליברליים שלנו".

 

מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד