כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סיכום חדשות השבת

ביידן שוחח עם אמיר קטאר על עסקת חטופים; המתח בין ישראל למצרים גובר

עשרות אלפי תושבים עברו במסדרון ההומניטרי שפתח בח'אן יונס | שורת מדינות הודיעו כי יקפיאט את כספי הסיוע לאונר"א | ראש השב"כ רונן בר דרש להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל ב-7 באוקטובר | סיכום חדשות השבת

ביידן שוחח עם אמיר קטאר על עסקת חטופים; המתח בין ישראל למצרים גובר
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

עשרות אלפי תושבים עברו במסדרון ההומניטרי שפתח צה"ל בימים האחרונים במטרה לאפשר לתושבי מערב ח'אן יונס לנוע מערבה, כך לפי דבריו של דובר צה"ל בערבית.

ארה"ב הודיעה כי תקפיא את כספי הסיוע לאונר"א - ואליה הצטרפו קנדה, איטליה, פינלנד ובריטניה - זאת אחרי דיווח לפיו 12 עובדי אונר"א לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר. בכיר ברשות הפלסטינית: "אנחנו קוראים למדינות שהכריזו על הפסקת תמיכתן באונר"א לחזור בהן מיד".

ראש השב"כ רונן בר דרש בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני להקים ועדת חקירה ממלכתית לטבח ה-7 באוקטובר: "אני מבקש מכם: תכריזו על ועדת חקירה ממלכתית. עוד היום. הציבור משווע לזה, והשב"כ משווע לזה. כך יהיה סוף לכל השקרים והקונספירציות".

גורמים במצרים ל"וול סטריט ג'ורנל": "היחסים בין ישראל ומצרים נמצאים בשפל של שני עשורים". הגורמים המצריים הוסיפו לספר כי הנשיא א-סיסי דחה מספר שיחות של ראש הממשלה הישראלי.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון. בין המטרות שהותקפו: עמדה צבאית ומבנה צבאי במרחבים בליידא ומרווחין, אשר שימשו את מחבלי הארגון לצד תשתית טרור נוספת במרחב עייתא א-שעב. במהלך היום חיזבאללה נטל אחריות ל-7 תקיפות לעבר ישראל.

ארגון הטרור חמאס ממשיך את הטרור הפסיכולוגי ופרסם סרטון של החטופות קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ודורון שטיינברכר
גל שדה.

דובר צה"ל התייחס לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות של שני ילדים שעברו את הגדר לשטח המכשול לכיוון עזה: "שני ילדים זחלו מתחת לגדר לשטח המכשול שבשטח ישראל, לזמן קצר, זאת מבלי לעבור לשטח הרצועה. עם הגעת כוחות צה״ל שפיזרו את ההתקהלות, הילדים חצו את הגדר בחזרה".

לוחמי עוצבת הקומנדו העמיקו את הלחימה במערב חאן יונס, שם הם פשטו על מוקדי טרור. הלוחמים חיסלו חוליות נ"ט ומחבלים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים. "בשבוע האחרון חיסלו למעלה מ- 100 מחבלים", נמסר מדובר צה"ל.

ביידן שוחח עם אמיר קטאר ונשיא מצרים כדי לקדם שחרור חטופים. הבית הלבן מסר: "יש תקווה, אך לא מצפים לתוצאה מיידית".

הערוץ התימני "אל-מסירה" דיווח כי ארה"ב ובריטניה ביצעו שתי תקיפות אוויריות בנמל ראס עיסא שבמחוז אל-חודיידה. יחד עם זאת, המורדים החות'ים בתימן שיגרו טיל אל מכלית נפט כ-60 מייל מנמל עדן. המכלית נשרפה בעקבות המתקפה.

תחקיר סקיי ניוז ביום השואה הבינלאומי: נכון ל-2023, עלייה של 104% במקרים אנטישמים שקשורים לשואה בבריטניה, 54% מהם מאז פרוץ המלחמה. כמו כן, נרשמה עלייה של 268% בדיווחים על הכחשות שואה.

ארה"ב הגיבה להחלטת בית הדין בהאג: "ההאשמות שישראל מבצעת רצח עם הן חסרות בסיס, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה כדי לוודא שמתקפות נוספות כמו 7 באוקטובר לא יחזרו על עצמן".

מצרים מלחמת חרבות ברזל חמאס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד