כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מקדמים עסקת חטופים

ביידן שוחח עם אמיר קטאר ונשיא מצרים

נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם אמיר קטאר ונשיא מצרים כדי לקדם שחרור חטופים. הבית הלבן מסר: "יש תקווה, אך לא מצפים לתוצאה מיידית"

ביידן שוחח עם אמיר קטאר ונשיא מצרים
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

דובר המועצה לביטחון לאומי קירבי מסר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם אמיר קטאר ונשיא מצרים כדי לקדם שחרור חטופים. קירבי הוסיף: "אנו עושים את כל מה שאפשר. אנחנו מלאי תקווה, אבל לא מצפים לתוצאות מיידיות".

שגרירות ארה"ב במצרים מסרה כי "שני המנהיגים דנו במלחמה המתמשכת בעזה ובמאמציהם להבטיח את שחרור כל בני הערובה הנותרים שבידי חמאס. הנשיא הודה לנשיא א-סיסי על תפקידה החשוב של מצרים בתהליך זה, והם אישרו שכעת יש לעשות את כל המאמצים להשלמת עסקה שתביא לשחרור כל בני הערובה, יחד עם הפסקה הומניטרית ממושכת בלחימה".

"הם גם דנו בהגברת המאמצים להגביר עוד יותר את אספקת הסיוע ההומניטרי מציל חיים לעזה. הם הסכימו להמשיך בתיאום ההדוק שלהם להגברת הסיוע ההומניטרי לעזה ולהציב את התנאים לשלום בר קיימא במזרח התיכון, שיכלול הקמת מדינה פלסטינית ואמצעים שווים של כבוד וביטחון לפלסטינים", נמסר.

במקביל, מקורות מצריים אמרו לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטארי: "הנשיא האמריקני ביקש מא-סיסי לנקוט מאמצים נוספים כדי להסיר את המכשולים שמפריעים להגיע להסכם במהירות האפשרית".

הגורמים הוסיפו כי קהיר "כבר הגיעה להבנות בימים האחרונים לגבי היקף הסיוע שמוכנס לעזה, לקראת המ"מ לעסקה". הגורם הדגיש: "קהיר קראה לוושינגטון להפעיל לחץ רב יותר על ממשלת ישראל ועל נתניהו, כדי לגלות גמישות בנוגע להפסקת האש ברצועת עזה".

ג'ו ביידן מצרים קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד