כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נצחו אראלים את המצוקים

אבל כבד בעולם התורה: הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל ראש ישיבת 'בית מתתיהו'

מבני ברק מגיעה הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו בסערה השמימה של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', שהעמיד אלפי תלמידים. ראש הישיבה חלה ל"ע ולמגינת לב השיב נשמתו ליוצרה והוא בן 83

אבל כבד בעולם התורה: הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל ראש ישיבת 'בית מתתיהו'
הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל כבד ירד על עולם התורה והישיבות עם היוודע הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' שהסתלק לבית עולמו בגיל 83. 'בחדרי חרדים' יעביר בשידור חי את מסע הלוויה.

בחודשים האחרונים נפל ראש הישיבה למשכב ואושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, לאחר שחלה במחלה ל"ע וסיבוכים נוספים. תפילות רבים נישאו בכל העולם לשלומו ולרפואתו של ראש הישיבה רבי ברוך בן צביה, אך למגינת לב נגזרה הגזירה וראש הישיבה השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת ליבם של רבבות תלמידיו בארץ ובעולם. לצד מיטתו שהו תלמידיו ובני המשפחה.

ראש הישיבה זצ"ל הרביץ תורה ויראה במשך עשרות שנים בישיבות 'קול תורה' בירושלים וכן בישיבתו 'בית מתתיהו' בבני ברק שם העמיד אלפי אלפי תלמידים. לפני שלוש שנים שנה אף צורף לחבר במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. 

המיטה של הגר"ב ויסבקר זצ"ל יוצאת ממעיני הישועה לאחר הטהרה

עם הישמע הבשורה הקשה הלילה אחרי חצות בהיכל ישיבתו - 'בית מתתיהו' בבני ברק הוסרה הפרוכת ואבל כבד ניכר בכל פינה ופינה. 

אבל כבד גם בעולם התורה והישיבות עם היוודע הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו של ראש הישיבה זצ"ל, שהרביץ תורה ויראה במשך עשרות שנים והעמיד אלפי תלמידים בכל קצווי תבל.  

מסע מהלוויה הבוקר (שישי, בערב שבת קבלת התורה) בשעה 10:00 מישיבת 'בית מתתיהו' ברחוב סלנט 9 בגבעת הישיבה בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן. 

• בעקבות היום הקצר ומזג האוויר ההספדים יהיו קצרים.
• בעקבות הלחץ הצפוי ובפרט לאור העובדה כי מדובר בערב שבת ציבור המלווים מתבקש להגיע ללוויה ולחזור ממנה באמצעות רכבת ישראל שתתוגבר ע"י משרד התחבורה.
• המשטרה תחסום את הכניסות לעיר ובפרט את אזור גבעת הישיבה לפי הצורך, ציבור הנהגים מתבקש לחנות במרחק ולצעוד רגלית.
• יש להישמע להוראות הסדרנים.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

חפירת קברו של הגר"ב ויסבקר זצ"לבחלקה החדשה בבית החיים פוניבז'

 

הרב ברוך ויסבקר בית מתתיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד