י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היסטוריה בחסידות

לראשונה במודז'יץ: הרבי הזמין את החסידים והידידים למלוה מלכה

לראשונה בהיסטוריה של חסידות מודז'יץ: הרבי קורא בעצמו לציבור, ומעמיד את בנו בראש המגבית של בניית המרכז העולמי ובית המדרש הגדול בבני ברק. במוצאי שבת הבא הרבי מזמין את הציבור למלווה מלכה בבית המדרש שעדיין לא נעשה בו שימוש קבוע 

לראשונה במודז'יץ: הרבי הזמין את החסידים והידידים למלוה מלכה
האדמו"ר ממודז'יץ צילום: שוקי לרר

התלהבות בחסידות מודז'יץ: לראשונה הרבי מודיע ומזמין בעצמו את כלל החסידים וידידי בית מודז'יץ למלווה מלכה לטובת השלמת בנין המרכז העולמי ובית המדרש הגדול בבני ברק.

הערב מוצ"ש לאחר הבדלה של שבת מרוממת לרגל הילולת ראש השושלת רבי יחזקאל מקוזמיר זי"ע, ביקש הרבי ממודז'יץ לשאת דברים לציבור החסידים שהתכנסו לשבת קודש, ודיבר בכאב על כך, שלאחר שנים רבות של מאמץ רב, הבנין החדש עומד שומם ולא ניתן לשימוש קבוע, והביע משאלתו להשלמת בית המדרש לשימוש קבוע, וגם לאכלס בו בהקדם את הישיבות הקדושות של החסידות.

לשם כך, הזמין וביקש מכל אנ"ש וידידיו הרבים, ומכל מי שבניינה של חסידות מודז'יץ חשובה לו, ובוודאי רוצה זכות בחלק ויסוד בבנין לדורי דורות, לבוא במוצש"ק הבעל"ט פרשת יתרו אל היכל בית המדרש לסעודת מלווה מלכה, שבה יוצגו לציבור הדרכים לשותפות וזכות נצח בבניין הבית הגדול לתורה תפילה וחסידות. וביקש תיכף מכל בעלי השפעה וגבאי הקהילות ברחבי הארץ להתכנס יחדיו לאסיפה בבית בנו הרה"צ רבי שמואל אלי' טאוב שיעמוד בראש המגבית, ובה ידונו בדרכי ההתגייסות.

מהועד העוסק בבנין המרכז העולמי החדש נמסר, כי אמנם כבר לאחר תפילות הימים הנוראים שהתקיימו השנה לראשונה בבית המדרש החדש, ביקש הרבי לקיים כינוס מעין זה, כדי לשתף ולזכות את הציבור בזכות ההיסטורית לקחת חלק בבנין בית ה', אך בעקבות האירועים הקשים והמלחמה שנפתחה, נדחה לזמן לא ידוע.

בקרב ציבור החסידים התקבלו דבריו יוצאי הדופן של הרבי בהתרגשות והתלהבות רבה, כאשר דבר כזה קורה לראשונה בהיסטוריה של מודז'יץ, שהרבי קורא בעצמו לציבור, ומעמיד את בנו בראש המגבית, ותיכף החלו בהכנות מעשיות "לעשות רצון צדיק".

חסידות מודז'יץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד