ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"החלטה מזעזעת"

ישראל קוראת לראש אונר"א להתפטר

באונר"א זועמים כי המימון ממדינות רבות יופסק. לטענת אונר"א למעלה מ-2 מיליון בני אדם בעזה תלויים באונר"א לצורך הישרדותם בזמן המלחמה. המימון הופסק לאחר שהתגלה כי עובדי הארגון לקחו חלק בטבח ישראלים

מחבלים נמלטים חזרה לעזה ב-7 לאוקטובר
מחבלים נמלטים חזרה לעזה ב-7 לאוקטובר צילום: צלמי פלאש90

לפחות תשע מדינות השעו זמנית את המימון שלהן לאונר"א, לאחר שכמה מעובדיה לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר. אונר"א הבהירה כי היא התירה את חוזיהם של אותם עובדים. השר ישראל כץ קרא לנציב אונר"א להתפטר.

ארה"ב הודיעה על הפסקת העברת הכספים לסוכנות האו"ם. אליה הצטרפו בריטניה, קנדה, איטליה, אוסטרליה, פינלנד, הולנד, גרמניה ושווייץ, שהחליטו להקפיא את המימון גם הן.

הנציב הכללי של אונר"א, פיליפ לזריני, מחה על החלטתן להפסיק את המימון. לזריני אמר שהפסקת המימון "מזעזעת", והזהיר שהיא מאיימת על המשך הפעילות ההומניטרית בעזה. הוא קרא למדינות לשקול שוב את החלטתן.

הוא כתב: "החלטות אלו מאיימות על העבודה ההומניטרית המתמשכת שלנו ברחבי האזור כולל ובעיקר ברצועת עזה.  זה מזעזע לראות השעיית כספים לסוכנות בתגובה להאשמות נגד קבוצה קטנה, במיוחד בהתחשב בפעולה המיידית שאונר"א נקטה על ידי סיום החוזים שלה והחלה בחקירה עצמאית שקופה.  אונר"א היא הסוכנות ההומניטרית העיקרית בעזה, עם למעלה מ-2 מיליון בני אדם שתלויים בה לצורך הישרדותם. רבים רעבים, הסוכנות מסייעת ליותר ממיליון אנשים ומספקת מזון ושירותי בריאות ראשוניים גם בשיא הלחימה".

לזריני המשיך: "זה יהיה חוסר אחריות עצום להטיל סנקציות על סוכנות ועל קהילה שלמה שהיא משרתת בגלל האשמות על מעשים פליליים נגד אנשים מסוימים, במיוחד בזמן מלחמה, עקירה ומשברים פוליטיים באזור. אני קורא למדינות שהשעו את המימון שלהן לשקול מחדש את החלטותיהן לפני שאונר"א תיאלץ להשעות את הסיוע ההומניטרי. חייהם של האנשים בעזה תלויים בתמיכה הזו וכך גם היציבות האזורית".

אונר"א ישראל כץ חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד