כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יערערו על העונש

איל התרופות היהודי קיבל 11 שנות מאסר: אשתו קיבלה 8.5 שנים

בית משפט במוסקבה פסק כי בעלי חברת התרופות ביוטק, בוריס שפיגל, והמושל לשעבר של אזור פנזה, איוון בלוזרצב אשמים בפרשת שחיתות. איש העסקים היהודי קיבל 11 שנות מאסר, המושל לשעבר קיבל 12 שנים. בנוסף, כל אחד מהם נקנס ב-450 מיליון רובל

איל התרופות היהודי קיבל 11 שנות מאסר: אשתו קיבלה 8.5 שנים
בית כלא צילום: freepik

בית המשפט באיזמאילובסקי בעיר מוסקבה האשים את בעלי חברת התרופות ביוטק, הסנאטור לשעבר בוריס שפיגל, והמושל לשעבר של אזור פנזה איוון בלוזרצב אשמים בפרשת שחיתות. איש העסקים היהודי קיבל 11 שנות מאסר, המושל לשעבר 12 שנים. בנוסף, כל אחד מהם נקנס ב-450 מיליון רובל. ההגנה מסרה כי בכוונתה לערער על פסק הדין.

בלוזרצב נמצא אשם בגין "רכישה, העברה, מכירה, אחסון, הובלה, שילוח או נשיאה לא חוקי של נשק"  שפיגל הורשע בגין מתן שוחד, השניים לא הודו באשמה.

אשתו של הסנאטור לשעבר, יבגניה שפיגל, נידונה ל-8.5 שנות מאסר. שלושת הנאשמים הנותרים - ראש חברת פארמסיה אנטון קולוסקוב, נהגו של בלוזרצב גנאדי מרקוב וקרוב משפחתו של המושל לשעבר פיודור פדוטוב, קיבלו בין 7.5 ל-8.5 שנות מאסר. התקשורת הרוסית דיווחה מציינת כי תובע המדינה ביקש לגזור על בלוזרצב 13 שנות מאסר, שפיגל 12 שנים, ועל שאר הנאשמים 9-10 שנות מאסר. הקנסות, לטענת התובע, היו צריכים להיות פי 17 מסכום השוחד, שהיה יותר מ-30 מיליון רובל.

כפי שדיווחנו, שפיגל, נעצר ב-21 במרץ 2021 בחשד למתן שוחד בהיקף גדול במיוחד. המושל לשעבר של מחוז פנזה איבן בלוזרצב וארבעה אנשים נוספים, כולל אשתו של בוריס שפיגל, יבגניה, נעצרו באותו מקרה. לפי ועדת החקירה, מינואר עד ספטמבר 2020, העביר שפיגל, באמצעות מתווכים, 20 מיליון רובל, מכונית מרצדס בנץ ושעון יוקרתי לבלוזרצב.

שפיגל, שתרם כסף רב לפרויקטים שונים של הקהילה היהודית ולארגון "אנטי-גזענות עולמי ללא נאציזם", הואשם בכך שהציע לפוליטיקאי מקומי שוחד סכום של 400 אלף דולר שוחד.

החקירה נגד שפיגל החלה ביוני 2020 תשעה חודשים לפני מעצרו ושלושה חודשים לפני שמסר את החלק האחרון של השוחד לבלוזרצב. לטענת החוקרים, השוחד היה תשלום עבור זכיה במכרז לחברות בבעלות שפיגל כמו חברת ביוטק, בסיום חוזים ממשלתיים. זמן קצר לאחר מעצרו, התלונן שפיגל כי לדעתו, מנסים לקחת ממנו את עסקיו.

מאז מעצרו איש העסקים היהודי חש ברע, עוד באפריל 2021, הוא הצהיר שהוא חווה קשיי נשימה. פעילי זכויות אדם ביקשו מספר פעמים לשחרר את שפיגל בערבות בשל "ההידרדרות חדה במצבו בבית המעצר שלפני משפט", ונציגי הקונגרס העולמי של יהדות דוברי רוסית (WKRE) אף פנו לנשיא ולדימיר פוטין עם בקשה ל"צדק והגינות" לסנאטור לשעבר. בתחילת פברואר 2023, עורך דינו של שפיגל, אלכסנדר קרלין, הצהיר כי מרשו נדרש לניתוח לב פתוח. במהלך שהותו בבית המעצר, לקה איש העסקים בשלושה התקפי לב ונדבק בקורונה.

רוסיה ולדימיר פוטין מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד