כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שווה 54 מיליון דולר

הציור היוקרתי בבעלות יהודית נמצא לאחר כמעט 100 שנים

היצירה הייתה שייכת בעבר למשפחה יהודית אמידה שחיה באוסטריה ונראתה לאחרונה בשנת 1925. שוויה מוערך ב-54 מיליון דולר. לפני המכירה הפומבית, הציור יוצג במקומות בינלאומיים שונים כולל בריטניה, שוויץ, גרמניה והונג קונג

הציור היוקרתי בבעלות יהודית נמצא לאחר כמעט 100 שנים
ציור אומנות צילום: מתוך הסרטון

ציור של האמן האוסטרי גוסטב קלימט, שאבד במשך 100 שנים, נמצא בווינה. הציור היה שייך פעם למשפחה יהודית באוסטריה ונראה לאחרונה בציבור ב-1925. לא ברור היכן שכן הציור מאז 1925, אך למשפחת הבעלים הנוכחיים יש את הציור מאז שנות ה-60.

בית המכירות הפומביות im Kinsky מעריך את שווי הציור ביותר מ-54 מיליון דולר, כך דיווחה רשת BBC. הגילוי המחודש לפי מומחים הוא "סנסציה".

היצירה נקראת "דיוקנה של גברת ליזר", והיא הייתה שייכת בעבר למשפחה יהודית אמידה שחיה באוסטריה.

"ציור כה נדיר, בעל משמעות אמנותית וערך לא היה זמין בשוק האמנות במרכז אירופה במשך עשרות שנים", מסר בית המכירות im Kinsky בהצהרה.

הדיוקן יוצע כעת למכירה פומבית ב-24 באפריל בשם הבעלים, וצאצאי משפחת ליזר.

לפני המכירה הפומבית, הציור יוצג במקומות בינלאומיים שונים כולל בריטניה, שוויץ, גרמניה והונג קונג, מסר בית המכירות הפומביות.

ארנסט פלויל, מנכ"ל משותף של בית המכירות הפומביות קינסקי, מסר כי עד כה לא מצאו ראיות לכך שהיצירה נבזזה או נגנבה לפני או במהלך מלחמת העולם השנייה.

"הציור מתואר כאבוד בכל הקטלוגים. בחוגים שלנו, 'אבוד' פירושו כנראה נהרס, כנראה נשרף במהלך המלחמה, אבל בכל מקרה כבר לא קיים. אף אחד ציפה שהוא יופיע שוב".

 

אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד