כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הבחירות לנשיאות מתקרבות

מוסלמים אמריקאים לא יתמכו בביידן בגלל התמיכה בישראל

מוסלמים אמריקאים אומרים שהם לא יתמכו בנשיא ביידן בבחירות בנובמבר השנה בגלל התמיכה בישראל במלחמה בעזה. הנשיא צריך להיות מודאג מחוסר התמיכה שהוא מקבל בקרב הקהילות הללו, במיוחד במישיגן, שבה חיים יותר מ-200,000 מצביעים אמריקאים מוסלמים

מוסלמים אמריקאים לא יתמכו בביידן בגלל התמיכה בישראל
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מוסלמים רבים ששוחחו עם רשת CNN אומרים כי לא יצביעו עבור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשל תמיכתו הבלתי מעורערת בישראל ואי קריאה להפסקת אש בעזה.

חאליד טוראני, בן 57 ממישיגן אמר: "אני לא אצביע לג'ו ביידן. אני מאמין שהשותפות שלו הפעילה ברצח העם הפלסטיני בעזה פוסלות אותו מתמיכתי". חאליד פעיל בקמפיין "לנטוש את ביידן" שהחל במינסוטה, לאחר שקבוצה של אמריקאים מוסלמים דרשה מהנשיא לקרוא להפסקת אש עד ה-31 באוקטובר. וכאשר ביידן לא הגיב לקריאות אלו לתמוך בהפסקה קבועה של הלחימה, הקבוצה החלה לקיים קמפיין נגדו .

לפחות 146,620 מתוך 200,000 המצביעים האמריקאים המוסלמים במישיגן הצביעו בבחירות ב-2020ץ בשנת 2020 זכה ביידן במישיגן בשלוש נקודות אחוז על טראמפ. ארבע שנים לפני כן, טראמפ ניצח שם את הילרי קלינטון ב-0.2 נקודות אחוז.

"אני מרגישה שניצלו אותי בתור מצביעה מוסלמית", אמרה אריאנה אפשר בת 27, מקליפורניה. "הוא השתמש באנשים כמוני כדי להיבחר ועכשיו הוא עושה כל מה שמשרת אותו בתפקידו".

לאחרונה, עובד במשרדה של סגנית הנשיא קמלה האריס פנה לדמות בולטת בקהילה הערבית-אמריקאית במישיגן כדי לבדוק אם הוא רוצה להיפגש עם האריס. אותו אדם דחה את הבקשה, והצהיר כי הממשל המשיך להתעלם מהערבים האמריקאים לאחר הפיגוע ב-7 באוקטובר. ממשרדה של האריס נמסר בהצהרה ל-CNN כי "הנשיא וסגנית הנשיא רצו לשמוע ישירות מקהילות פלסטיניות, ערביות ומוסלמיות באמריקה על הסכסוך בעזה".

האסטרטג הדמוקרטי אדריאן הימונד אמר שהנשיא צריך להיות מודאג מחוסר התמיכה שהוא מקבל בקרב הקהילות הללו, במיוחד במישיגן, שבה חיים יותר מ-200,000 מצביעים אמריקאים מוסלמים.

נבילה טאהא, תושבת פנסילבניה שדיברה במסיבת עיתונאים בוושינגטון החודש, אמרה שהיא תעשה הכל כדי להבטיח שביידן לא ינצח ב-2024.

כשנשאל ביידן אם הוא מודאג ממצביעים ערבים אמריקאים שאמרו שהם לא יתמכו בו, הוא השיב: "הנשיא לשעבר רוצה להטיל איסור על כניסת ערבים למדינה. אנחנו מבינים למי אכפת מהאוכלוסייה הערבית".

מייקל טיילר, מנהל התקשורת של קמפיין ביידן, אמר ביום רביעי האחרון כי הנשיא "ימשיך לקיים שיחות עם הקהילה הערבית-אמריקאית".

"אנו מאמינים שחשוב לנהל שיחות עם אנשים, גם כאשר הם לא מסכימים איתך לגבי מדיניות", אמר.

בחירות בארצות הברית מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד