כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא להקל ראש"

האמא של כל דליפות המידע: 26 מיליארד רשומות נחשפו

"אף פעם לא צריך להקל בראש מה שפושעי סייבר יכולים להשיג, אפילו עם המידע מוגבל. קורבנות צריכים להיות מודעים להשלכות של סיסמאות שנגנבות ובהתאם לחזק ולעדכן את האבטחה שלהם". כך מזהירים בחברת אבטחת המידע ESET

האמא של כל דליפות המידע: 26 מיליארד רשומות נחשפו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

חוקרי אבטחה מזהירים מפני דליפת המידע הגדולה בהיסטוריה שכוללת מאגר נתונים המכיל למעלה מ-26 מיליארד רשומות נתונים שדלפו.

לפי חוקרים מ"Security Discovery" ו"CyberNews", הדליפה העצומה כוללת נתונים מדליפות קודמות, ומכילה 12 טרה-בייט של מידע ב-26 מיליארד רשומות. הדליפה כוללת נתוני משתמשים מ-LinkedIn, Twitter, Weibo, Tencent ופלטפורמות נוספות, ונחשבת לגדולה ביותר שנתגלתה אי פעם. הדליפה מקבלת את הכינוי "MOAB" (Mother of all breaches) – אם כל דליפות המידע.

המידע שנחשף יכול לשמש לגניבת זהות, תקיפות סייבר ממוקדות, וגישה בלתי מורשית לחשבונות אישיים ורגישים. הדליפה כוללת גם רשומות של ארגונים ממשלתיים בארה"ב, ברזיל, גרמניה, הפיליפינים, טורקיה ומדינות נוספות.

לדברי צוות החוקרים, בעוד שמערך הנתונים שדלף מכיל בעיקר מידע מפרצות קודמות, הוא מכיל כמעט בוודאות נתונים חדשים, שלא פורסמו קודם לכן.

מחברת אבטחת המידע ESET מוסרים: "אף פעם לא צריך להקל בראש מה שפושעי סייבר יכולים להשיג, אפילו עם המידע מוגבל. קורבנות צריכים להיות מודעים להשלכות של סיסמאות שנגנבות ובהתאם לחזק ולעדכן את האבטחה שלהם. זה כולל שינוי סיסמאות, להיות ערניים לאימיילים של ניסיונות פישינג לאחר הדליפה, ולוודא שכל החשבונות, בין אם הם נפגעו או לא, מאובטחים באימות דו-שלבי.

ב-ESET מדגישים גם את הסיכון הקיים במערכות המשתמשות בפלטפורמות משותפות והנמצאות תחת סכנת תקיפות קיצוניות, במיוחד לאחר דליפות מידע. עדכונים מהווים כלי מרכזי בהגנה על רשתות, אך כאשר מתגלה פרצת אבטחה, ישנו מירוץ לתקנה לפני שהנתונים יחשפו. בנוסף, ישנה האפשרות שתוקפים ימקדו מערכת וישהו בסתר, תוך עקיבה אחר הפעילות ובחירה בזמן המתאים לפלישה.

 

 

ESET הדלפת מידע אבטחת מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד