ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ברקע המתיחות

מצרים הביעה "חרדה" מהכוונה הישראלית

ברקע המתיחות ביחסים בין ישראל למצרים, הועבר מסר למצרים כי ישראל מתכוונת לטהר את רפיח מטרור חמאסי. המסר הזה הועבר בכמה צינורות למצרים בימים האחרונים, כאשר מצרים בתגובה הביעה "חרדה" של ממש ממהלך ישראלי שכזה

מצרים הביעה "חרדה" מהכוונה הישראלית
פליטים פלסטינים בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

המתיחות עם קהיר: בכירים בישראל אומרים כי במהלך שלב ג, קרי בשלב הנוכחי, קיימת אפשרות לפעילות ברפיח וטיהור השטח מטרור. כך מדווחת מוריה אסרף וולברג ב'חדשות 13'.

המסר הזה הועבר בכמה צינורות למצרים בימים האחרונים, כאשר מצרים בתגובה הביעה "חרדה" של ממש ממהלך ישראלי שכזה, שלשיטתה עלול להוביל להגירה פלסטינית המונית לסיני.

על החשש הזה משיבים בישראל למצרים, שאין לישראל שום כוונה או טעם בהגירה פלסטינית למצרים, ושמדובר במהלך זמני. ישראל לא תמשיך לשהות שם לאחר הפעולה.

במסגרת חילוקי הדעות הללו הוחלט על הקמת צוותי עבודה משותפים לישראל ומצרים. גורם ישראלי בכיר מתאר את מערכת היחסים בין המדינות - כמתוחה למדי בשבועות האחרונים.

על רקע הדברים הללו, ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח אל סיסי לא שוחחו בשבועות האחרונים. סיסי דחה מספר שיחות מנתניהו, כך לפי גורמים מצריים.

ישראל האשימה את מצרים בכך שהיא מאפשרת לחמאס להבריח נשק דרך גבול עזה עם מצרים. "מצרים לא עשתה עבודה טובה בבדיקת מה זורם לעזה", אמר בכיר ישראלי, גורמים מצריים דוחים את ההאשמה.

המלחמה פגעה בקשרים הכלכליים והאזרחיים השבריריים גם ככה. הטיסות הישירות בין קהיר לתל אביב הופסקו. התיירות הישראלית במצרים כמעט נעצרה. גם קשרים כלכליים בנושא הגז הישראלי והמצרי נפגעו.

מצרים מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד