י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מזכ"ל האו"ם חשף

פרטים חדשים על מעורבות עובדי אונר"א בטבח: תשעה פוטרו, אחד מת

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש חשף פרטים נוספים על מעורבות עובדי אונר"א בטבח - וקרא למדינות לחזור לממן את אונר"א. ארדן: "מזכ״ל האו״ם מוכיח שוב, שחייהם ובטחונם של אזרחי ישראל אינם חשובים לו באמת"

פרטים חדשים על מעורבות עובדי אונר"א בטבח: תשעה פוטרו, אחד מת
אמצעי הלחימה בשק של אונר"א צילום: דובר צה"ל

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש חשף פרטים חדשים על מעורבות עובדי אונר"א בטבח, ופירסם הבוקר כי תשעה מתוכם פוטרו, אחד מת וגורלם של שניים נוספים אינו ידוע. עוד הבטיח כי האו"ם "יעניש כל מעורב בטרור, כולל פתיחה בהליכים פליליים".

יחד עם זאת הוסיף: "עשרות אלפי הגברים והנשים שעובדים עבור אונר"א, ושמתמודדים עם המצבים המסוכנים ביותר לעובדים הומניטריים, לא צריכים להיענש. הצרכים המידיים לאוכלוסייה חייבים להיענות. אף שאני מבין את החששות, אני בעצמי זועזעתי מההאשמות, אני מפציר בממשלות שהשעו את הסיוע לפחות להבטיח את המשך פעולות אונר"א".

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן אמר בתגובה לקריאת מזכ"ל האו"ם למדינות התורמות לחדש את המימון לאונר"א: "מזכ״ל האו״ם מוכיח שוב, שחייהם ובטחונם של אזרחי ישראל אינם חשובים לו באמת. אחרי שנים שבהן הוא התעלם מההוכחות שהוצגו לו אישית לתמיכה ומעורבות של אונר״א בהסתה ובטרור, ולפני שהוא מבצע חקירה מקיפה כדי לאתר את כל מחבלי ורוצחי החמאס באונר״א, הוא מתמקד בגיוס תרומות לארגון הרצח והטרור".

"כל מדינה שממשיכה לממן את אונר״א לפני חקירה מקיפה של הארגון צריכה לדעת, שכספה ישמש לטרור והסיוע שיועבר לאונר״א עלול להגיע למחבלי החמאס במקום לאוכלוסיה בעזה", הוסיף.

ארדן סיכם: "אני קורא לכל המדינות התורמות להקפיא את תמיכתן ולדרוש חקירה מעמיקה שתקיף את כל עובדי הארגון".

חמאס מלחמת חרבות ברזל אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד