ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
על רקע המתיחות

אחיינו של סאדאת בביקורת על היחסים עם מצרים: "שנו את ההתנהלות"

חבר הפרלמנט המצרי מוחמד אנוואר סאדאת טען בריאיון כי על ישראל לשנות את ההתנהלות מול מצרים אם אכפת לה מהיחסים איתה. עוד הוסיף: "לא רק שהתוכנית לגרש פלסטינים לא תצא לפועל, היא תגרום לקרע עמוק ביחסים"

אחיינו של סאדאת בביקורת על היחסים עם מצרים: "שנו את ההתנהלות"
חיילים בגבול מצרים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מוחמד אנוואר עיסמת סאדאת, אחיינו של אנואר סאדאת שעשה את הסכם השלום המצרי עם ישראל, וחבר הפרלמנט במצרים, אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות" כי על ישראל לשנות את ההתנהלות שלה מול מצרים.

"אני בהחלט מבין את הזעם הישראלי של כל אחד ואחת מכם על הרצח הנורא שביצע חמאס ביישובי הדרום וחטיפות הישראלים לעזה ב-7 באוקטובר. אני בהחלט מבין אתכם, אבל תנו אמון במצרים. אנחנו לא האויבים שלכם. יש בינינו הסכם שלום, הצדדים נפגשים ומנהלים דו-שיח במטרה לפתור את הבעיות, אבל פתאום – משום מקום – קפץ העניין הזה של ציר פילדלפי והנשיא א-סיסי כועס על נתניהו".

עוד אמר סאדאת: "מה אתם באמת חושבים? שמצרים פועלת נגד ישראל? שמצרים מעוניינת שיהיו מנהרות פעילות בעזה? שיבריחו דרך המנהרות כלי נשק?".

"אנחנו מאמינים שממשלת ישראל יכולה להיות חכמה יותר. אם באמת אכפת לכם, תתחילו להקשיב. אנחנו בהחלט מכירים בעובדה שלישראל יש זכות להגן על עצמה, אבל לקחתם את זה לצד קיצוני, מבלי להתחשב במצרים. אתם מנסים לדחוף את החיילים לגבול מצרים, וזה מביך מאוד", אמר.

סאדאת נשאל באשר לעתיד היחסים בין ישראל למצרים והשיב: "אם אכפת לכם מהיחסים עם מצרים, שהם חשובים לשני הצדדים, תחשבו פעם נוספת איך צריך להתנהל. בהצהרותיכם, אתם מחלישים את עמדת מצרים בעיני העם שלנו, ובעיני העולם הערבי. אתם באים ומאשימים את הנשיא א-סיסי שהוא לא עושה דבר כדי לעזור לתושבי עזה. מה זה צריך להיות? פתאום אתם מנסים ליצור אצלנו תחושת אשמה? מצרים מחויבת לסייע לתושבי עזה, ולשמור על היחסים עם ישראל".

חמאס מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד