ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התמרון יימשך

בצה"ל מעריכים: זו הסיבה לנכונות החמאסית לעסקת חטופים

גם אם חלק מהנהגת חמאס אכן הצליחה להימלט דרומה לכיוון רפיח, עדיין יש בכירי חמאס שנותרו בחאן יונס | מטרת התמרון בעיר היא לצמצם ככל האפשר את המקומות בהם בכירי החמאס יכולים לשהות

בצה"ל מעריכים: זו הסיבה לנכונות החמאסית לעסקת חטופים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

במערכת הביטחון סבורים שההתקפה על מערב חאן יונס בשבוע האחרון היא זו שהביאה לשינוי בעמדת חמאס ביחס לעסקת חטופים, ויצרה סיכויים טובים יותר לעסקה, כך דווח הבוקר (ראשון) ביומן הבוקר של גלי צה"ל. הסיבה היא, כך לפי העיתונאי דורון קדוש, משום שההתקפה על מחנה הפליטים של חאן יונס, שבו יש תשתיות משמעותיות של חמאס, יצרה הגברה משמעותית של הלחץ הצבאי. עם זאת, אך עדיין חשוב להדגיש כי אין פריצת דרך.

ההערכה היא כי התמרון הקרקעי העצים בחאן יונס יימשך עוד מספר שבועות. עוד מעריכים בצה״ל כי גם אם חלק מהנהגת חמאס אכן הצליחה להימלט דרומה לכיוון רפיח, עדיין יש בכירי חמאס שנותרו בחאן יונס, מאחר שיש שם תשתיות פיקוד משמעותיות מתחת לקרקע שלא דומות לאלה שנמצאות ברפיח.

בשל כך, אחת ממטרות הפעולה של צה״ל בחאן יונס הינה לצמצם ככל האפשר את המקומות שבהם בכירי חמאס יכולים לשהות, ולהגיע לאותן מפקדות תת קרקעיות. זאת בנוסף ליתר מטרות הפעולה - פירוק הגדודים והיכולות הצבאיות של חמאס בחאן יונס, והגברת הלחץ הצבאי.

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חיילים חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד