ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
קורא לגלות אחריות

אחיהם של החטוף והנרצח: "כל מחיר שנשלם ושלא מהווה סכנה לביטחון, ראוי"

שרון שרעבי, אחיהם של יוסי שנרצח בשבי חמאס ואלי שעדיין שבוי, שיתף בתחושות הקשות וטען: "הישארותם של החטופים בשבי חמאס היא הסכנה הקיומית"

אחיהם של החטוף והנרצח: "כל מחיר שנשלם ושלא מהווה סכנה לביטחון, ראוי"
יהודי מתפלל שחרית בכיכר החטופים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נתניהו ערך אמש מסיבת עיתונאים וטען במסגרתה כי הפגנות משפחות החטופים "מחזקות את דרישות חמאס". בתוך כך, ישנם דיווח ב'ניו יורק טיימס' כי מתקרבים להסכם לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש של חודשיים. שרון שרעבי, אחיהם של יוסי שנרצח בשבי חמאס ואלי שעדיין נמצא בשבי, שוחח על כך עם יוסי יהושוע וברק סרי ב־103fm.

"אני חושב שאחיי יוסי ואלי היו עדיין רוצים שכולם יחזרו, כולל החיילים ורק אחר כך הם ישובו הביתה בשלום. לצערי, עם יוסי פספסנו את ההזדמנות הזו. אני מאוד מקווה שנצליח להחזיר אותם הביתה. ככל הידוע לנו אלי בחיים. אנחנו לא קיבלנו אינדיקציה לגבי מצבו הרפואי וכדומה אבל עם התקווה הזאת אנחנו מתעוררים כל בוקר ולא מרימים ידיים ולהגיד, לא רק בשביל אלי ובשביל יוסי, שאנחנו לא משאירים שום חטוף מאחור, זו הערבות ההדדית שלנו", אמר.

מישהו מהדרג המדיני בקשר איתכם? מעדכן אתכם?

"לא. אני לא מצפה שיעדכנו אותנו. אני מצפה שיעשו הכול כדי להשיב אותם הביתה. הנושא של עניינים שקשורים לביטחון ישראל, למו"מ רגיש, מידע שלא ידלוף, אני מציע שאותם מקבלי החלטות ומי שמנהל את המו"מ ישמור את זה אצלו".

לגבי התבטאותו של נתניהו על הפגנות משפחות החטופים, הבהיר: "אני לא שופט את רה"מ על דברים שהוא אומר. אני רק יכול להגיד שכל מחיר שאינו מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל והמחיר הזה יביא לשחרור החטופים, צריך לזכור ששחרור של החטופים אין מחיר גבוה ממנו ולכן כל מחיר שנשלם שלא מהווה סכנה לביטחון ישראל הוא מחיר ראוי. הישארותם של החטופים בשבי חמאס הוא הסכנה הקיומית למדינת ישראל.

"זה יפגע בחוסן החברתי והערכי שלנו. שילמנו מחירים לא פשוטים גם בעבר, לצערנו זה לא המקרה הראשון שחטפו מישהו מהעם. אני מזכיר שעיניהם של אותם חיילים שאמורים להתגייס לצה"ל נשואות למקבלי ההחלטות, מה יעשו היום ברגעי האמת, כדי לראות האם אנחנו משאירים מישהו מעם ישראל מאחור. זה מהווה עבורם אינדיקציה מאוד חשובה - האם עם ישראל עומד מאחוריהם גם כשהם נמצאים במקום הכי נמוך שאפשר וזה בשבי האויב", ציין.

"אנחנו משפחות החטופים חייבות לשמור על אחריות"

בהמשך הביע את דעתו על האפשרות לביקורת נוקבת על עסקת חטופים עתידית: "קדושת החיים עבורנו היא מעל הכול. נכון שמתכנסים ויהיו ויכוחים וויכוחים זה בסדר, בהנחה שיש גם שיח מכבד בין צד כזה לצד אחר ובתנאי שבסופו של דבר ברמת המאקרו אנחנו נסתכל על זה ונגיד 'שחרור החטופים היה ראוי, בטח לעם ישראל'. כל החלטה שתביא לשחרור החטופים שאינה מהווה סיכון לקיומה או לביטחונה של מדינת ישראל היא החלטה ראויה. אנחנו לא נשקוט ולא נוותר עד שאחרון החטופים ישוב לביתו".

עוד אמר על התנהלות משפחות החטופים: "כל הבעת כאב, בטח לאחר תקופה ארוכה שאחינו שבויים שם, בטח משפחות החטופים, כל הבעת כאב היא הבעיה ראויה שקשה לשפוט אותה בשעה הזאת. אני לא יודע אם חסימת איילון היא הדרך הנכונה, אני לא יודע אם חסימת משאיות הומניטריות לעזה היא הדרך הנכונה, אני לא יודע אם הפגנות מול בית ראש הממשלה היא צעד נכון בשעה הזו אבל בהחלט אפשר להבין אותה לאחר כמעט 115 יום שבו אנחנו מתחננים כדי לשמור על החיים של אותם חטופים כדי להשיב אותם הביתה. עם חלקם פספסנו, אנחנו לא רוצים לפספס גם בהמשך".

"אנחנו משפחות החטופים חייבות לשמור על אחריות, להציג קול שפוי. אנחנו בתוך הכאב הזה אבל יש לנו אחריות גדולה מאוד כלפי כל העם. 1. זה לגרום להם להבין שהחטופים זו מטרת על בהשגת יעדי המלחמה. הדבר השני, אנחנו צריכים לתת את כל העוז למנהיגי ישראל לקבל את אותן החלטות שיביאו לשחרור חטופנו. אסור לנו לייצר פילוג ואפילו לרגע, בטח לא בשעה הזו. ראינו לאן הפילוג של יותר משנה עד 6 באוקטובר, לאן זה הוביל. איבדתי אח ועוד 3 מבני משפחתי ויש לי עוד אח אחד שבוי, אבל יחד איתו להחזיר עוד 135 חטופים, חייבים לגלות אחריות ולשקול מילים ולייצר אחדות בעם כי זה הניצחון שלנו", סיכם.

חמאס בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד