י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
מדובר ביעדים משמעותיים

החיילים גילו מצבור חריג של חומרי הדברה כימיים

לוחמים בחאן יונס גילו מצבור חריג של חומרי הדברה כימיים. לוחמי צה"ל הצליחו לזהות מפקד פלוגה מקומי במערב חאן יונס שהתחזה לאזרח. הוא חוסל מיד

החיילים גילו מצבור חריג של חומרי הדברה כימיים
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

יותר מ-400 מחבלים חוסלו במערב חאן יונס בפחות משבוע של פעולה סביב מחנה הפליטים המכותר. בשבוע האחרון איתרו לוחמי חטיבה 7 וגבעתי מחסן ענק של מטעני הצמדה לטנקים וגם מצבור חריג של חומרי הדברה כימיים, שלפי החשד יועדו לשימוש צבאי, כך דיווח יואב זיתון באתר Ynet.

"טבעת החניקה על מחנה חאן יונס מתהדקת, שעה שמחבלי חמאס יוצאים ונלחמים, חלקם עם וסטים של מתנדבי אונר"א", תיארו מפקדים שנלחמים שם. שלשום הצליחו לוחמי צה"ל לזהות מפקד פלוגה מקומי במערב חאן יונס שהתחזה לאזרח. הוא חוסל מיד. מאחורי ההיערכות המקדימה של חמאס לתמרון הצה"לי, שניכרת בשל זירות המטענים הרבות והמארבים המשולבים – ישנה הערכה בצבא שמדובר במרכז כובד משמעותי של חמאס.

עוד דווח, כי בין אלפי העזתים שחולפים על פני הלוחמים לעיר רפיח, לפחות 70 מהם זוהו כחשודים, ועוכבו לחקירות שב"כ ו-504.

בדרום הרצועה נתקלים הלוחמים בתופעה אכזרית שנראתה גם בצפון הרצועה, חמאס משאיר מאחור את הנכים והקשישים, לבדם, מותשים וצמאים בין ההריסות.

יואב זיתון מציין כי ללא סוגיית החטופים הרבים, שחלקם מוחזקים כמגן אנושי לבכירי חמאס, התמרון היה כבר מסתיים בהכרעת חמאס, וככל הנראה גם בחיסול יותר מבכיריו.

עוד דווח, כי יש מפקדים רבים בשטח שרואים יתרון מבצעי מובהק בעצירת הלחימה במסגרת הסכם כלשהו עם חמאס, בהנחה שהדרג המדיני יאשר לחדש את הלחימה בחלוף זמן מה. במהלך הפסקת האש בנובמבר אלפי פעילי חמאס יצאו ממחבואם, התמקמו מחדש, וכך הכוחות בשטח הגיעו לעשרות רבות של מטרות חדשות. ניתן להניח שהפסקת אש ממושכת יותר תפתה גם את בכירי חמאס לצאת החוצה, לטעות יותר ולייצר הרבה יותר מודיעין מטרות שצה"ל צמא לו אחרי 100 ימי תמרון.

חמאס מלחמת חרבות ברזל חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד