ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"ייקח הרבה זמן"

זה מה שאמר נתניהו בראיון לוול סטריט ג'ורנל

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" וטען כי המלחמה מתקדמת "טוב ממה שרבים ציפו". לדבריו, "כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לשאול את עצמו: האם לפלסטינים צריך להיות צבא? האם הם יכולים להיות מסוגלים ליצור בריתות צבאיות עם איראן? ברור שלא" 

זה מה שאמר נתניהו בראיון לוול סטריט ג'ורנל
בנימין נתניהו צילום: omer Appelbaum/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ריאיון בסוף השבוע האחרון ל"וול סטריט ג'ורנל" וסיפק כמה כותרות מעניינות. נתניהו שב והבהיר את יעדי המלחמה שהציב הדרג המדיני לצה"ל עם תחילת המערכה, וטען כי המלחמה מתקדמת "טוב ממה שרבים ציפו".

נתניהו השווה את המלחמה למבצע הצבאי שניהלה אמריקה נגד דאע"ש בין 2016-2017: "לקח לארצות הברית ולבנות בריתה 9 חודשים להשמיד כוחות רדיקליים במוסול שבעיראק. מוסול קטנה מעזה ולא הייתה לה תשתית תת-קרקעית של טרור מאסיבי".

לדבריו, "מטרות המלחמה ברות השגה – אבל זה ייקח הרבה זמן".

נתניהו הוסיף: "כל מי שתומך בישראל ותומך גם בפתרון שתי המדינות צריך לשאול את עצמו כמה שאלות. האם הם תומכים בכך שלפלסטינים יהיה צבא? התשובה היא כמובן לא. האם הפלסטינים צריכים להיות מסוגלים לספק נשק? התשובה היא כמובן לא. האם הם צריכים להיות מסוגלים לכרות בריתות צבאיות עם איראן? ברור שלא".

על הסכם עתידי מול הפלסטינים אמר ראש הממשלה: "לפלסטינים צריך להיות הכוח למשול בעצמם, אבל ללא שום יכולת לאיים על ישראל". לדבריו, "על ישראל לשמור על שליטה ביטחונית ממערב לנהר הירדן - וזה כולל גם את עזה".

נתניהו הסביר בריאיון כי "בארצות הברית יש מי שחושב שאני מהווה את המכשול לשלום. והם לא מבינים שאני מייצג את דעת הרוב בישראל".

 

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד