ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
במטרה ללחוץ על נתניהו

הבית הלבן מכחיש שהורה לפנטגון לבחון האטת אספקת נשק לישראל

דיווח ב-NBC: ממשל ביידן בוחן להאט את קצב אספקת הנשק לישראל במטרה ללחוץ על נתניהו להיעתר לדרישות ארה"ב לצמצם את היקף הלחימה בעזה

הבית הלבן מכחיש שהורה לפנטגון לבחון האטת אספקת נשק לישראל
ציוד צבאי וחימושים לצה"ל שנחת בישראל צילום: דוברות משרד הביטחון

ממשל ביידן דן בהאטת מכירת נשק לישראל כדי ללחוץ על נתניהו להיענות לקריאות ארה"ב ארוכות להפחית את הלחימה ברצועת עזה, כך לפי שלושה בכירים אמריקאים בהווה ואחד לשעבר שוחחו עם רשת NBC.

בהוראת הבית הלבן, הפנטגון בוחן איזה כלי נשק ביקשה ישראל שיכול לשמש כמנוף ללחץ, כך אמרו גורמים רשמיים. הם אמרו שלא התקבלו החלטות.

המקורות אמרו כי ישראל ממשיכה לבקש מהממשל נשק נוסף, כולל פצצות אוויריות גדולות, תחמושת והגנה אווירית. ארה"ב שוקלת להאט או להשהות את אספקת כלי נשק מסוימים בתקווה שהדבר ידרבן את הישראלים להקשיב לארה"ב, כמו פתיחת מסדרונות הומניטריים ולספק יותר סיוע לאזרחים פלסטינים.

בין כלי הנשק בהם דנה ארה"ב להשתמש כמנוף הם כדורי ארטילריה בקוטר 155 מ"מ, כך אמרו הגורמים המכירים את הדיונים. מנגד הגורמים אמרו כי הממשל עשוי להמשיך לספק ערכות נשק אחרות שיהפכו את התחמושת הישראלית למדויק יותר ופחות שימוש בפצצות 'מטומטמות' שלא מדויקות.

גורמים רשמיים אמרו שלא צפוי האטה באספקת ההגנה האווירית, למרות שהרעיון נשקל, כמו גם מערכות אחרות שיכולות להגן על אזרחי ישראל. אך הממשל מתמקד בציוד צבאי התקפי שהוא יכול למנוע או לעכב, כך אמרו גורמים רשמיים.

הגורמים המכירים את הדיונים על בקשות הנשק מישראל אמרו כי בכירי ממשל ביידן ממשיכים להיות מתוסכלים מכך שישראל התעלמה לעתים קרובות מקריאותיהם לנקוט משנה זהירות על מנת למזער את הפגיעה באזרחים פלסטינים, תוך שהם מציינים את הידרדרות התנאים ההומניטריים בחאן יונס. התסכול הזה הסלים לאחרונה גם בפנטגון, בעוד ביידן ובכירים אחרים בבית הלבן כבר מזמן נרגזים מההתנהלות של נתניהו במלחמה.

ביידן אומר כבר במשך שבועות שהוא עושה כל שביכולתו כדי לגרום לישראל לשנות את הטקטיקה הצבאית. "עבדתי בשקט עם ממשלת ישראל כדי לגרום להם לצמצם באופן משמעותי את המערכה בעזה", אמר ביידן ב-8 בינואר כאשר נתקל במפגינים שקראו להפסקת אש. "אני משתמש בכל מה שאני יכול לעשות".

גורמים בבית הלבן טוענים שביידן נחל הצלחה מסוימת, אם כי הם מודים שישראל עדיין לא הלכה רחוק כמו שהנשיא רצה.

בכיר בממשל, שדיבר בעילום שם אמר: "יש עוד הרבה שצריך לעשות והם צריכים להיות זהירים יותר".

בנימין נתניהו ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד