ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
כל העדכונים

התקדמות במגעים לעסקת חטופים | אזעקות נשמעו בעוטף עזה

הסתיימה הפסגה בפריז שמטרתה להאיץ עסקת חטופים | הסלמה במזרח התיכון: 3 חיילים אמריקנים נהרגו ו-25 נפצעו בתקיפת מל"טים בגבול ירדן-סוריה. ביידן מאשים: "מיליציות רדיקליות הנתמכות ע"י איראן" | אזעקות נשמעו בשעה 21:00 ביישובי עוטף עזה ואשקלון | כל העדכונים

התקדמות במגעים לעסקת חטופים | אזעקות נשמעו בעוטף עזה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בכירים ישראלים, בהם ראש המוסד וראש השב"כ, השתתפו היום בפסגה בפריז עם ראש ה-CIA ובכירים קטארים ומצריים במטרה להאיץ עסקת חטופים, בסיומה נמסר כי חלה התקדמות.

מטוסי קרב תקפו של צה"ל תקפו מבנים צבאיים, עמדות תצפית ואתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף מוקדם יותר היום מפקדה מבצעית ותשתית טרור של הארגון. במהלך היום, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים במרחבים מרגליות וזרעית.

הסלמה במזרח התיכון: שלושה חיילים אמריקנים נהרגו ו-25 נפצעו במתקפת מל"טים במהלך הלילה על מוצב בגבול ירדן-סוריה. ביידן: "מיליציות רדיקליות הנתמכות על ידי איראן, שפועלות בסוריה ובעיראק אחראיות לתקיפה".

כל העדכונים:

23:58 - שני טילי נ"ט שוגרו בחצי השעה האחרונה לעבר מרחב שומרה בגליל המערבי, ושניים נוספים לעבר סאסא; בצה"ל מגיבים בירי תותחים. כך דווח בגל"צ. יצוין כי מוקדם יותר היום חוסלו בדרום לבנון שלושה מחבלים המשויכים לחיזבאללה.

23:49 - חיזבאללה מפרסם תיעוד של ירי ופגיעה באמצעות טיל מונחה לעבר עמדה צה"לית במרחב ראש הנקרה. 

23:37 - גם יפן הודיעה על השעיית המימון לאונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים, בשל מעורבות של אנשיה בטבח 7 באוקטובר.

23:30 - עלי ג'מאל שוכר, פעיל חיזבאללה שנהרג היום, הוא קרוב משפחה (ככל הנראה אחיין) של בכיר חיזבאללה, פואד שוכר, יועצו הבכיר של מנהיג חיזבאללה לענייני צבא. בשנת 2017 ארצות הברית הציבה פרס של חמישה מיליון דולר על ראשו של שוכר בעקבות מעורבותו בפיגועים נגד ישראל ונגד ארה"ב. כך מציין העיתונאי רועי קייס.

23:06 - בערוץ הלבנוני אל-מיאדין מצטטים מפי מקורות פלסטינים: מצרים הודיעה לארגוני הטרור שלא תאפשר לישראל לפעול בציר פילדלפי - והיא הדגישה כי "כל מתקפה בגבול היא התקפה נגד הביטחון הלאומי-המצרי".

23:02 - בעקבות תקרית הכטב"מ: רשת פוקס דיווחה על דיון הערכת מצב שמתקיימת כעת בהשתתפות הנשיא ביידן, הסגנית האריס, היועץ לביטחון לאומי סאליבן, מזכיר המדינה בלינקן, שר ההגנה לוייד, רמטכ"ל צבא ארה"ב דמפסי, והשגרירה לאו"ם גרינפילד.

22:59 - רשת CNN מדווחת כי המיליציה הפרו איראנית 'קאטיב חיזבאללה', היא שאחראית על המתקפה הקטלנית נגד חיילי ארה"ב בגבול ירדון-סוריה.

22:35 - חיזבאללה מודיע על ההרוג ה-174 משורותיו. זהו הנתון הרשמי, אולם בישראל מעריכים שמספר המחוסלים בלבנון גבוה יותר.

22:30 - ‏ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח ממקורות פלסטיניים כי מצרים עדכנה את ארגוני הטרור הפלסטיניים על החלטתה הנחרצת למנוע מישראל פלישה בגבול שבין מצרים לעזה באזור רפיח. מצרים, לפי הדיווח, העבירה מסר כי כל התקפה על הגבול שבין מצרים לעזה תהיה בבחינת התקפה על הביטחון הלאומי המצרי.

22:22 - ערוץ אל-חדת' הסעודי מדווח כי ישנה פריצת דרך בשיחות בפריז: הוסכם שהמתווה יתבסס על חודשיים של הפוגה בלחימה בשני שלבים, ובכל שלב יתקיים שחרור של חטופים תמורת שחרור מחבלים פלסטיניים, וכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

22:11 - שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בתגובה למתקפה שהרגה חיילי ארה"ב - "המיליציות הפרו איראניות אחראיות. נגיב בזמן ובמקום שנבחר. ננקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להגן על ארה"ב, חיילינו והאינטרסים שלנו".

22:00 - לראשונה זה 23 ימים - בוצע הערב ירי לעיר אשקלון (האזעקה שם לפני יומיים הייתה אזעקת שווא). רקטה אחת שוגרה ויורטה.

21:43 - השיגורים לאזור אשקלון בוצעו מצפון הרצועה.

21:15 - כוחות צה"ל קיבלו הוראה שלא לירות במי שמתקרב לגדר בעזה, הוראות אלה לא מאפשרות לאכוף את הפרמטר שהוכרז בתחילת המלחמה. >> לדיווח המלא ותגובת צה"ל

21:07 - השר גנץ אמר במהלך מפגש עם תושבי הדרום: "המלחמה הזו יכולה להימשך שנה, 10 שנים וגם דור שלם". >> לדיווח המלא

21:03 - אזעקות ביישובי עוטף עזה: נתיב העשרה, יד מרדכי, מבקיעים, בת הדר, כרמיה וכן באזור תעשייה הדרומי אשקלון.

20:42 - 88 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו היום לעזה דרך מעבר רפיח - אחרי שעברו בידוק ישראלי בניצנה. המפגינים חסמו כ-150 משאיות נוספות בכרם שלום.

20:31 - הרמטכ"ל שב ומזהיר: "הישגי המלחמה נשחקים". הפעם האזהרה החריפה הזו הושמעה בפני שרי הקבינט כולם. >> לדיווח המלא

20:17 - לשכת ראש הממשלה: לפני זמן קצר הסתיימה פסגת המודיעין באירופה בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון עם ראש הCIA, ראש ממשלת קטר, ושר המודיעין המצרי. הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית. קיימים עדיין פערים משמעותיים בהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות.

20:05 - יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון בתגובה לתקיפה בירדן: "ארה"ב חייבת לשלוח מסר לכל רחבי העולם שהתקפות על חיילינו לא יסבלו".

19:56 - המגעים לעסקת חטופים: גורם מדיני אומר הערב כי חלה "התקדמות" אחרי סיום הפסגה בפריז.

19:39 - הסנטור האמריקני לינדזי גרהאם בתגובה לתקיפה בירדן על חיילים אמריקאים: "צריך לתקוף משמעותית בתוך איראן".

19:14 - נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע כי ארה"ב תגיב על מתקפת המל"ט בה נהרגו שלושה חיילים אמריקאים בצפון מזרח ירדן. "אין ספק - אנחנו נגיב בזמן ובאופן שנבחר", אמר הנשיא בהצהרה.

19:09 - דיווח ב'רויטרס': מספר החיילים הפצועים בתקיפת הכטב"ם בירדן עלה ל-34. ממשלת ירדן מבהירה: התקיפה לא בוצעה בשטח ירדן.

19:05 - ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים לשעבר ברשת CNN: "מפגינים הקוראים להפסקת אש בעזה, זה מסר של פוטין. אל תטעו, זה קשור ישירות למה שהוא היה רוצה לראות. אני חושבת שחלק מהמפגינים האלה הם ספונטניים וכנים. אך חלקם לדעתי קשורים לרוסיה".

18:55 - הנשיא הרצוג על הדיון בהאג: "יש משהו מטלטל בלראות איך תופעת ה'פוסט-אמת' חלחלה אפילו למוסדות החשובים ביותר. אפילו ברמה האישית, האופן שבו עיוותו את דבריי, תוך שימוש בחלקים מאוד חלקיים ומקוטעים - עורר בי שאט נפש".

18:40 - מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנים צבאיים, עמדות תצפית ואתרים צבאיים של ארגון הטרור במרחבים מרווחין, א-דהירה, עייתא א-שעב ובמרחבים נוספים בדרום לבנון.

18:30 - צבא ארה"ב: 3 חיילים אמריקנים נהרגו ו-25 נפצעו במתקפת מל"טים במהלך הלילה על מוצב בגבול ירדן-סוריה.

18:15 - ננסי פלוסי, בכירה דמוקרטית, ברשת CNN: "מפגינים הקוראים להפסקת אש בעזה, זה מסר של פוטין. אל תטעו, זה קשור ישירות למה שהוא היה רוצה לראות. אני חושבת שחלק מהמפגינים האלה הם ספונטניים וכנים. אך חלקם לדעתי קשורים לרוסיה".

17:30 - ראש המל"ל הנגבי לח"כים: השמדת כל המנהרות – אחרי פירוק חמאס בידי מי שינהל את עזה.

16:45 - חיסול? דיווח על תקיפת דירה במגדל מגורים בעיר עזה.

16:35 - בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

16:30 - חשש לחדירת כלי טיס עיון ברמת הגולן. אזעקות נשמעו בדרום הגולן: קדמת צבי, קצרין - אזור תעשייה, קצרין.

16:15 - שוב אזעקות בגליל המערבי.

16:10 - אזעקה בערב אל עראמשה שבגליל המערבי.

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד