כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רוצה לחנך

מתקפה על יאיר גולן: "ריח דיקטטורה פוליטרוקי מצחין נודף ממנו"

"היום כשאנחנו עדיין שרויים בשביעי לאוקטובר, חוזר סגן הרמטכ"ל לשעבר לָימים של השבר ההוא וחוזר לסדוק את האדמה עליה אנו נלחמים עכשיו על חיינו חבל מאוד ומאכזב". כך זקן הזמרים הישראליים יהורם גאון נגד סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שמתבטא בבוז נגד בני הציונות הדתית

יאיר גולן בכנסת
יאיר גולן בכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הזמר הישראלי יהורם גאון שחגג לפני חודש 84 שנות חיים, יוצא נגד סגן הרמטכ"ל לשעבר והח"כ לשעבר מסיעת 'מרצ' יאיר גולן. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק כתב גאון:

"יאיר גולן שהיה סגן הרמטכ"ל של צבא ההגנה לישראל , אומר שצה"ל צריך לחנך את ה"ציונות הדתית מחדש", הבטוי הזה "חינוך מחדש" הוא בטוי מפחיד שריח דיקטטורה פוליטרוקי מצחין נודף ממנו, המשטר בבייג'ינג למשל כלא יותר ממיליון מוסלמים במחנות "לחינוך מחדש". רוסיה החזיקה ששת אלפים ילדים אוקראינים בְמחנות ובְֿמתקנים שמטרתם הייתה חינוך מחדש. זה בטוי לא ראוי , שסגן רמטכ"ל לשעבר שהוליך חיילים לקרב , חיילים מכל חלקי הארץ ,חיילים מכל העדות והזרמים, דתיים וחילוניים ,שהלכו אחריו באש ובמים הוא בעיקר, היה צריך להיזהר בו, יאיר גולן אומר, ש"חלקים נרחבים מהציונות הדתית זכו לחינוך קיצוני והם צריכים לעבור "מסע תיקון" בצה"ל", "יש לסגור "אומר סגן הרמטכל לשעבר, "את מכינת "עלי" ולהשאיר מכינות שמעבירות מסרים נכונים".

מה זה בדיוק "מסרים נכונים"? כאלה שמתיישבים עם חינוכו ודעותיו של סגן רמטכ"ל לשעבר? למה בעצם ? אולי הוא טועה ? והוא זה שצריך לעבור "חינוך מחדש".יאיר גולן סגן הרמטכ'ל לשעבר אומר שרבים מבני הציונות הדתית משמשים בתפקידי פיקוד בצבא.האם לא הופעלה מסננת ראויה לשיטתו בצה'ל, שתמנע מהם תפקידי פיקוד ?

לוחם פלס"ר גבעתי, הקצין פדיה מרק, בן 22, נהרג בתקרית הנמ"ר ברצועת עזה. הוא שלח למשפחתו זר פרחים, לאחר נפילת בן דודו אלחנן קלמנזון, כי לא יכול היה להגיע ללוויה, הוא היה באמצע לחימה , אל הפרחים ששלח למשפחה הוא צירף את המכתב הבא: "משפחה אהובה! ימים מאתגרים עוברים על העם ועל המשפחה שלנו בפרט. אנחנו חזקים! עם ישראל חזק, צה"ל חזק!" אני שומר עליכם ואיתכם בלב. "ארדוף אויבַי ואשיגם לא אשוב עד כָּלותם"."ניפגש בקרוב בעזרת השם. עם ישראל חי". אביו, של פדיה מיכאל, נרצח בפיגוע ב-אלפים ושש עשרה כשפדיה הקטן, היה עמו במכונית.
אני קורא את דבריו של פדיה ז"ל איש "הציונות הדתית", ותוהה מה בדיוק היה מוסיף סגן הרמטכ"ל לשעבר, לחינוכו של הקצין פדיה, שכל כולו היה אהבת ארץ ישראל עליה חרף את נפשו, מה היה מחנך בו חס וחלילה מחדש?

סגן הרמטכ"ל לשעבר, לא שאל שאלות רבות בשביעי באוקטובר, וזינק עם נשק לאזור המלחמה, כדי לחלץ את אחיו, הוא לא שאל אז שאלות מי הוא מי ומאיזו ישיבה הגיע? וזה היה הרגע הנפלא בחייו, כי כל מי שלא אהב אותו בימי ההפגנות שלפני השביעי המר, אשר חצו את כולנו לשניים אמר בנפשו "הנה גיבור שרץ לחלץ יהודים בצרתם" היום כשאנחנו עדיין שרויים בשביעי לאוקטובר, חוזר סגן הרמטכ"ל לשעבר לָימים של השבר ההוא וחוזר לסדוק את האדמה עליה אנו נלחמים עכשיו על חיינו חבל מאוד ומאכזב".

יאיר גולן הציונות הדתית יהורם גאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד