כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לחץ על ארה"ב

גל תגובות למותם של 3 חיילים אמריקאים: קריאות לתקוף באיראן

לאחר הדיווח על מותם של 3 חיילים אמריקאים בירדן מתקיפת מל"ט. מחוקקים אמריקאים דרשו "תגובה ברורה וקטלנית" לאיראן. הארגון העיראקי שנתמך על ידי איראן לקח אחריות על המתקפה הקטלנית בבסיס האמריקני בירדן

גל תגובות למותם של 3 חיילים אמריקאים: קריאות לתקוף באיראן
אימוני החות'ים נגד מטרות אמריקאיות וישראליות צילום: דוברות החות'ים

ארגון טרור עיראקי שנתמך על ידי איראן לקח אחריות על המתקפה הקטלנית בבסיס האמריקני בירדן אתמול. בתקיפה נהרגו 3 חיילים ונפצעו עשרות נוספים. קבוצת "ההתנגדות האסלאמית" בעיראק, אחת הקבוצות המזוהות עם הרפובליקה האסלאמית של איראן, הודיעה כי תקפה שלושה בסיסים צבאיים אמריקאים.

שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר :"הנשיא ואני לא נסבול התקפות על כוחות אמריקאים, וננקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להגן על ארצות הברית, חיילינו והאינטרסים שלנו".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ האשים את הנשיא ג'ו ביידן במתקפה ואמר שזה "לעולם לא היה קורה" אם הוא עדיין היה נשיא.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הטיל את האחריות לתקיפה על "קבוצות מיליציה קיצוניות שנתמכות בידי איראן ופועלות בסוריה ובעיראק".

"בזמן שאנחנו עדיין בודקים את הפרטים של המתקפה הזו, אנחנו יודעים שהיא בוצעה על ידי קבוצות מיליטנטיות קיצוניות הנתמכות על ידי איראן הפועלות בסוריה ובעיראק", אמר ביידן.

ביידן נשבע כי ארה"ב "תגרום לאחראים לשלם על כך". הוא כינה את שלושת החיילים הנופלים "פטריוטים", שיבח את גבורתם והביע את צערו, וכינה זאת "מתקפה נתעבת ובלתי צודקת לחלוטין".

"יחד נשמור על המחויבות הקדושה שאנו נושאים כלפי משפחותיהם. נשאף להיות ראויים לכבודם ולגבורתם. אנו נמשיך במחויבות להילחם בטרור", אמר הנשיא.

ירדן גינתה את המתקפה על הכוחות האמריקאים

ממשלת ירדן גינתה את המתקפה על הכוחות האמריקאים בגבול עם סוריה וכינתה אותה "טרור". ירדן הודיעה כי תשתף פעולה כדי "להתמודד עם איום הטרור ולהבטיח את ביטחון האזור".

מפקד כוחות נאט"ו לשעבר באירופה קורא לפגוע קשה באיראן

ווסלי קלארק, המפקד לשעבר של כוחות נאט"ו באירופה, אמר בתגובה להרג של שלושה חיילים אמריקאים במתקפת מל"ט על ידי מיליציות שנתמכות על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן: "אמריקה צריכה להפסיק לומר אנחנו לא רוצים הסלמה". הצהרות אלו מזמינות אותם לתקוף אותנו. תפסיקו לקרוא להתקפות שלנו "תגמול". צריך להרוס את היכולות של התוקפים ולפגוע במקור שלהם, איראן".

הסנאטור דן סאליבן קרא ל"תגובה קטלנית והחלטית" מארה"ב נגד איראן

בתגובה אמר הסנאטור האמריקני דן סוליון: "ג'ו ביידן חייב להורות על תגובה ברורה, קטלנית והחלטית שתראה לאיראן ולעולם שכל אחד שתומך בהתקפות הללו, יתמודד מול הכוח של צבא ארה"ב".

חבר בית הנבחרים של ארה"ב: ממשל ביידן חייב להעמיד מיד את איראן במקומה

מארק גרין, חבר בית הנבחרים של ארה"ב, אמר בתגובה: "חייבת להיות תגובה חזקה למתקפה הזו. ברור שהתמיכה הפיננסית והטכנולוגית של איראן מביאה להמשך ולהסלמה של התקפות אלו. ממשל ביידן חייב להעמיד מיד את איראן במקומה ולטפל בה ברצינות הראויה".

הסנאטור טום קוטון קרא ל"תגובה צבאית הרסנית" נגד איראן

בתגובה להרג החיילים האמריקאים אמר הסנאטור האמריקני טום קוטון: "ביידן חיזק את איראן במשך שנים בכך שהוא ספג התקפות על הכוחות שלנו, שיחד את האייתוללות במיליארדי דולרים. התגובה היחידה להתקפות אלו חייבת להיות תגובה צבאית הרסנית נגד כוחות הטרור של איראן, הן באיראן והן בכל המזרח התיכון. כל דבר פחות מזה מראה כי ג'ו ביידן פחדן ואינו מתאים להיות המפקד העליון".

סנטור אמריקאי לממשל ביידן: "תקוף את איראן בעוצמה עכשיו"

בתגובה להרג החיילים האמריקאים, אמר הסנאטור הרפובליקני של ארה"ב לינדזי גרהם: "הדבר היחיד שהמשטר האיראני מבין הוא כוח. עד שהם ישלמו בתשתית ובכוח אדם, ההתקפות על כוחות ארה"ב יימשכו; תפגעו באיראן עכשיו, תפגעו בהם חזק".

איראן ג'ו ביידן ירדן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד