י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"עצורים באופן שרירותי"

התביעה באיראן דורשת עונש מוות לדיפלומט שהואשם בריגול למען ישראל

איראן רוצה לתת עונש מוות לדיפלומט האיחוד האירופי השוודי שהואשם בריגול למען ישראל. עם סיום המשפט בטהראן, התובע אמר כי הדיפלומט הואשם ב"שיתוף פעולה מודיעיני נרחב מאוד עם משטר הכיבוש הציוני"

התביעה באיראן דורשת עונש מוות לדיפלומט שהואשם בריגול למען ישראל
צללית צילום: unsplash

משפטו של דיפלומט שוודי של האיחוד האירופי הסתיים בטהראן אתמול, התובעים האיראנים מבקשים את העונש המקסימלי עבור האיש שהואשם בריגול למען ישראל.

התובע אמר כי יוהאן פלודרוס בן ה-33 שעבד כדיפלומט של האיחוד האירופי באיראן, הואשם ב"שיתוף פעולה מודיעיני נרחב מאוד עם משטר הכיבוש הציוני", כך לפי אתר האינטרנט של מערכת המשפט האיראנית.

"בהתחשב באופי החשוב וההשלכות השליליות של מעשיו של הנאשם, אני דורש את העונש המקסימלי", אמר התובע.

פלודרוס הואשם ב"שחיתות עלי אדמות", שהיא אחת העבירות החמורות ביותר של איראן ועליה יש עונש מוות.

האזרח השוודי נעצר ב-17 באפריל 2022 בנמל התעופה של טהראן בשובו לאיראן מטיול עם חברים, והוא עומד למשפט מאז דצמבר 2023. טרם נקבע מועד לגזר הדין.

שבדיה והאיחוד האירופי קראו שוב ושוב לשחרורו המיידי של פלודרוס, בטענה כי "אין שום סיבה" שהוא יהיה בכלא אווין, שם מוחזקים גם מספר מתנגדים לממשלה.

ב-17 בינואר, שוודיה זימנה את השגריר האיראני לדרוש את שחרור האזרחים ה"עצורים באופן שרירותי" באיראן.

היחסים בין שבדיה לאיראן הידרדרו מאז שבית משפט שוודי ביולי 2022 גזר מאסר עולם על האזרח האיראני חמיד נורי "על הפרות חמורות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי". 

נורי היה בכיר לשעבר ברשות בתי הסוהר האיראנית. הוא היה אחראי למותם של לפחות 5,000 אסירים פוליטיים ברחבי איראן בתום מלחמת איראן-עיראק בשנים 1980-88. מספר אזרחים אירופאים נוספים עצורים באיראן.

 

איראן האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד