כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתיחה מסוכנת

מי מזעיק את המשטרה לבתי פוליטיקאים בארה"ב לשווא?

בארה"ב נרשם גל של דיווחי כזב למשטרה על רצח, פצצה וירי פעיל, כדי שהשוטרים ימהרו לזירת האירוע והדיירים ייבהלו. בין היעדים הבולטים, יריבי דונלד טראמפ אך גם כמה מבעלי בריתו

מי מזעיק את המשטרה לבתי פוליטיקאים בארה"ב לשווא?
ניידת משטרת ניו יורק צילום: unsplash

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי, הצטרפה בחודש שעבר לרשימה הולכת ומתארכת של פוליטיקאים אמריקנים שאלמונים מזעיקים את המשטרה לביתם באמצעות דיווח כוזב על תקרית אלימה. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, אדם אנונימי התקשר למשטרה וטען כי ירה באישה כלשהי בביתה של היילי וכי הוא עומד לירות בעוד אנשים.

התקרית בביתה של היילי מכונה בעגה האמריקנית אירוע Swatting משחק מילים עם המילה Swat = כוחות ימ"מ. אלמונים מתקשרים למשטרה, מודיעים על אירוע ביטחוני ביעד כלשהו, ומאלצים את כוחות הביטחון להגיע לשם לשווא לא פעם עם נשקים שלופים. בעבר כבר גרמו התרעות שווא כאלה לירי ולנפגעים.

בחודשיים האחרונים התרבו מאוד האירועי הללו בארה"ב, והם כוונו הן נגד יריביו של הנשיא לשעבר טראמפ והן נגד תומכיו.

בין האישים שהמשטרה הוזעקה לביתם היו מתנגדים בולטים של טראמפ כמו מזכירת המדינה של מדינת מיין, הדמוקרטית שנה בלואוז, גם שופטים ולפחות אחד התובעים בתיקים הפליליים המתנהלים נגד טראמפ נפלו קורבן לשיחות הללו. מנגד בוצעו שיחות נגד נגד חברת בית הנבחרים הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין, מהתומכות הנאמנות ביותר של טראמפ.

גם ג'ון אלברס, חבר בסנאט של מדינת ג'ורג'יה סבל משיחה כזאת. ב-26 בדצמבר התקשר מתלונן למשטרה וטען כי ירה באשתו ודרש 10,000 דולר תוך שהוא מאיים כי אם לא יקבל אותם יירה בעוד אנשים.

אחת מהתרעות השווא כוונו נגד הסנאטור הרפובליקני ריק סקוט בפלורידה. ב-27 בדצמבר אלמוני הזעיק לשווא כוחות משטרה לביתו.

ב-7 בינואר, מזכיר המדינה של מיזורי, ג'יי אשקרופט, תומך של הנשיא לשעבר טראמפ, הפך גם הוא לקורבן. מתקשר אלמוני אמר למשטרה כי הוא מדבר מביתו של אשקרופט וכי ירה באשתו.

ארצות הברית ג'ו ביידן דונלד טראמפ בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד