כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עד לחודש מרץ

רוסיה האריכה את מעצרו של העיתונאי היהודי שהואשם בריגול

רוסיה האריכה את מעצרו של העיתונאי האמריקאי שהואשם בריגול עד לחודש מרץ. משמעות ההחלטה היא שכתב ה'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ' ישהה לפחות שנה מאחורי סורג ובריח לפני משפטו

רוסיה האריכה את מעצרו של העיתונאי היהודי שהואשם בריגול
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

בית משפט במוסקבה האריך את מעצרו של כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ', שנעצר באשמת ריגול, עד סוף מרץ, כלומר העיתונאי ישהה לפחות שנה מאחורי סורג ובריח ברוסיה.

הקונסול הכללי של ארצות הברית סטיוארט ווילסון השתתף בדיון בבית המשפט המחוזי בלפורטובו, בסוף השבוע שהתקיים בדלתיים סגורות, משום שהרשויות טוענות שהאשמות נגד העיתונאי היהודי האמריקני מסווגים.

גרשקוביץ', בן 32, נעצר במרץ אשתקד בעת נסיעה לעיר יקטרינבורג הרוסית, כ-2,000 קילומטרים מזרחית למוסקבה.

שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה טען כי העיתונאי, "פעל לפי הוראות הצד האמריקני, אסף מידע המהווה סוד מדינה על פעילותו של אחד מהמפעלים של המתחם הצבאי-תעשייתי הרוסי".

גרשקוביץ' ומנהלי העיתון מכחישים את ההאשמות, וממשלת ארה"ב הכריזה שהוא נעצר שלא כדין. הרשויות ברוסיה לא פירטו ראיות כלשהן שתומכות בהאשמות הריגול.

אנליסטים אמרו כי ייתכן שמוסקבה משתמשת באמריקאים שנעצרים כקלפי מיקוח לאחר שהמתיחות בין ארה"ב לרוסיה עלתה כאשר רוסיה שלחה פלשה לאוקראינה. לפחות שני אזרחים אמריקאים שנעצרו ברוסיה בשנים האחרונות, הוחלפו בפושעים רוסים שנכלאו בארה"ב.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד