י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לקראת הסלמה?

דיווח: מותם של חיילים אמריקאים "ידרשו רמה אחרת של תגובה"

הניו יורק טיימס מדווח כי לאחר מותם של חיילים אמריקאים תידרש רמה אחרת של תגובה, יועצי הנשיא היו בקונצנזוס לגבי זה כשהתייעצו איתו. מה שלא ברור, האם ביידן יפגע באיראן עצמה, כפי שהרפובליקנים דורשים

מילציות איראניות
מילציות איראניות צילום: דוברות החות'ים

הנשיא ביידן ניהל בקפידה את תגובותיו לאחר התקפות של מיליציות הנתמכות על ידי איראן מאז ה-7 באוקטובר. כעת עליו להחליט עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת לאחר שתקיפת מל"ט הרגה שלושה חיילים אמריקאים בירדן.

הנשיא ביידן חייב להחליט כמה רחוק הוא מוכן ללכת מבחינת התגובה תוך סיכון של מלחמה רחבה יותר ממנה ביקש להימנע מאז ה-7 באוקטובר.

עד כה, הנשיא תכנן בקפידה את תגובותיו ליותר מ-150 התקפות של מיליציות הנתמכות על ידי איראן על כוחות אמריקאים באזור מאז ה-7 באוקטובר. הוא בעצם התעלם מרוב התקיפות שיורטו בהצלחה או גרמו נזק מועט. התקיפות של ארה"ב התמקדו בעיקר במבנים ובתשתיות בעיקר נגד החות'ים בתימן שתקפו את הספינות בים האדום.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי מקרי המוות הראשונים של חיילים אמריקאים בירדן מתקיפה של המליציות האיראניות, ידרשו רמה אחרת של תגובה, כך אמרו גורמים אמריקאים, יועצי הנשיא היו בקונצנזוס לגבי זה כשהתייעצו איתו בוועידת וידאו מאובטחת. מה שנותר לא ברור האם ביידן יפגע באיראן עצמה, כפי שמבקריו הרפובליקנים לוחצים, למרות רצונו להימנע ממלחמה מלאה.

בכירי ממשל ואנשי מודיעין ניסו לקבוע ביום ראשון אם התקיפה בירדן מייצגת ניסיון מכוון של איראן להסלים את הסכסוך או נועדה להיות אותה סוג של מתקפה מוגבלת, אך במקרה זה הצליחה יותר מדי במקרה.

בכיר אמריקאי אחד, אמר כי ארצות הברית לא מאמינה שאיראן מתכוונת לפתוח במלחמה רחבה יותר עם התקיפה בירדן. אבל הוא הזהיר כי אנליסטים עדיין אוספים ומעריכים כדי לקבוע אם איראן הורתה על מתקפה אגרסיבית יותר או שקבוצת מיליציה החליטה לעשות זאת בעצמה.

 

איראן ארצות הברית ירדן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד