ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"מאות מקרים"

העיתונאי מעיד מהמילואים: "צה"ל הטיל עלינו משימה, אך מונע מאיתנו לבצע אותה"

העיתונאי החרדי קובי נחשוני המשרת במילואים בגבול עזה מעיד כי הדיווח ב'כאן 11' לפיו החיילים המוצבים על הגדר אינם מורשים לירות במי שמתקרב, הינו נכון וכי לדבריו מדובר במאות מקרים כאלה. לדבריו, "צה"ל הטיל עלינו משימה להגן על יישובי העוטף, אבל מונע מאיתנו לבצע אותה"

העיתונאי מעיד מהמילואים: "צה"ל הטיל עלינו משימה, אך מונע מאיתנו לבצע אותה"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

כתב ynet קובי נחשוני התייחס לדיווח המטריד של רועי שרון ב'כאן 11', וכתב בתור לוחם במילואים שהוא "יכול להעיד מכלי ראשון כי למרבה הצער, הדיווח מדויק. צה"ל הטיל עלינו משימה להגן על יישובי העוטף, אבל מונע מאיתנו לבצע אותה. רגע, בעצם לא לגמרי מדויק. קבל תיקון קטן, רועי: לא מדובר בעשרות מקרים אלא במאות".

כזכור, אמש דווח כי הוראות הפתיחה באש של צה"ל השתנו בחודש האחרון כך שאינן מאפשרות לאכוף את הפרמטר החדש. לפיכך, פלסטינים מתקרבים למרחב הגדר ברצועת עזה כאשר הלוחמים אינם מורשים לבצע ירי לעברם. חיילי מילואים שמשרתים ברצועת עזה אמרו ל'כאן חדשות': "הידיים שלנו קשורות כאילו לא היה כאן טבח".

מצה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל ערוך לאורך גדר הגבול עם כוחות רבים ופועל במגוון דרכיו להגנה מרחב. הוראות הפתיחה באש הינן סדורות, ומאפשרות לכוחות להסיר כל איום, עם מלוא הכלים לשמירה על חייהם".

חברו של נחשוני לעבודה ב-'ynet', העיתונאי יאיר קראוס הגיב וכתב: ‏"חברי בעוטף, אל תחזרו הביתה. אל תסכימו לאפשר לאותה הנהגה בטחונית להחזיר אתכם לאותן הפקודות שסללו את הדרך לטבח בכם. לעולם לא עוד זו לא סיסמא. לא בדרום ולא בצפון".

פתיחה באש עזה פלסטינים מלחמת חרבות ברזל קובי נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד