י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
הפרטים נחשפים

אחד מעובדי אונר"א חטף אישה, השני לקח חלק בטבח, השלישי חילק תחמושת

12 עובדי אונר"א לקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר. הניו יורק חושף את המעשים הנוראיים של כמה מהם. הטענות של ישראל נגד 12 עובדים של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, שלדבריה מילאו תפקיד במתקפות חמאס נגד ישראל ב-7 באוקטובר

אחד מעובדי אונר"א חטף אישה, השני לקח חלק בטבח, השלישי חילק תחמושת
וסטים צבאיים שחמאס החביא בתוך שקי אונר"א צילום: דובר צה"ל

אחד מעובדי אונר"א מואשם בחטיפת אישה. אחר חילק תחמושת. שלישי תואר כמי שהשתתף בטבח בקיבוץ שבו נטבחו 97 בני אדם. וכולם עובדים של אונר"א סוכנות הסיוע של האו"ם, המסייעת למאות אלפי פלסטינים ברצועת עזה.

ההאשמות נמסרו לממשלת ארצות הברית, המפרטות את הטענות של ישראל נגד 12 עובדים של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, שלדבריה מילאו תפקיד במתקפות חמאס נגד ישראל ב-7 באוקטובר.

האו"ם מסר ביום שישי האחרון כי הוא פיטר כמה עובדים לאחר שעודכן על ההאשמות. אך מעט היה ידוע על ההאשמות עד שהתיק נבדק ביום ראשון על ידי הניו יורק טיימס.

ההאשמות הן מה שהניעו מדינות רבות, כולל ארה"ב, להשעות חלק מהסיוע לאונר"א, עובדי אונר"א הואשמו בסיוע לחמאס במתקפה שהביאה למלחמה בעזה, כ-1,200 בני אדם בישראל נרצחו באותו יום, וכ-240 נחטפו לעזה.

ביום ראשון, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, תיאר את עצמו כ"מבועת מההאשמות הללו" וציין כי תשעה מתוך 12 העובדים הנאשמים פוטרו. אבל גוטרס הפציר באותן מדינות שהשעו את הסיוע שלהן לשקול מחדש. אונר"א היא אחת המעסיקות הגדולות בעזה, עם 13,000 אנשים, רובם פלסטינים.

כשנשאלה על ההאשמות של ישראל ביום ראשון, מסרה אונר"א כי שניים מתוך 12 העובדים נהרגו אך היא לא יכלה לספק מידע נוסף בזמן שהאו"ם עדיין חוקר.

שני גורמים מערביים אישרו בעילום שם כי עודכנו על תוכן התיק בימים האחרונים, אך אמרו כי לא הצליחו לאמת את הפרטים. למרות שארצות הברית עדיין לא אישרה את הטענות הישראליות עצמה, גורמים אמריקאים אומרים שהם מצאו אותן אמינות מספיק כדי להצדיק השעיית הסיוע.

ה"ניו יורק טיימס" אימת את זהותו של אחד מ-12 העובדים, מנהל מחסן, עובד של אונר"א שנראה לובש בגדים של האו"ם.

התיק שהוצג לגורמים רשמיים בארה"ב ביום שישי, מפרט את שמותיהם ומשרותיהם של עובדי אונר"א וההאשמות נגדם. בתיק נכתב כי קציני מודיעין ישראלים בדקו שישה מהם בתוך ישראל ב-7 באוקטובר על סמך הטלפונים שלהם, אחרים היו במעקב בעת ביצוע שיחות טלפון בתוך עזה, שבמהלכן אומרים בישראל, הם דנו במעורבותם במתקפה של חמאס.

שלושה נוספים קיבלו הודעות טקסט שהורו להם להתייצב בנקודות איסוף ב-7 באוקטובר, ולאחד נאמר להביא רימונים המאוחסנים בביתו.

ישראל תיארה 10 מהעובדים כאנשי בחמאס, אחד מהם מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי.

שבעה מהנאשמים היו מורים בבתי ספר של אונר"א, ומדריכים תלמידים במקצועות כמו מתמטיקה וערבית. שניים אחרים עבדו בבתי הספר בתפקידים אחרים. השלושה הנותרים תוארו כפקיד, עובד סוציאלי ומנהל המחסן.

ההאשמות המפורטות ביותר בתיק נגעו ליועץ בית ספר מחאן יונס שבדרום עזה, הנאשם עם בנו בחטיפת אישה מישראל.

עובד סוציאלי מנוסייראת שבמרכז עזה, מואשם בסיוע בהבאת גופת חייל הרוג לעזה וכן בחלוקת תחמושת ובתיאום כלי רכב ביום הפיגוע.

חמאס ארצות הברית אונר"א מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד