י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"נעלמו מכל המשרות"

הדרישה החריגה של חברי ועדת המינויים נגד נציב שירות המדינה

השר אלי כהן ביקש למנות מנכ"ל חדש למשרד האנרגיה אך חברי ועדת המינויים התנגדו למהלך ודרשו להכניס נוהל מהפכני והוא שהשרים יחויבו למנות נשים וגברים למנכ"לי משרדים - לסירוגין. השר כהן משך לפי שעה את יוסי דיין לתפקיד מנכ"ל המשרד

הדרישה החריגה של חברי ועדת המינויים נגד נציב שירות המדינה
השר אלי כהן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

תקרית חריגה אירעה בנציבות שירות המדינה, וזאת סביב מינוי מנכ"ל משרד האנרגיה. על פי דיווח בכאן חדשות, שר האנרגיה החדש אלי כהן, פנה לנציבות בבקשה למנות את יוסי דיין לתפקיד המנכ"ל. אלא שחברי ועדת המינויים, מיכל הלפרין, לשעבר הממונה על התחרות ואמיר לוי, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, התנגדו למהלך.

השניים דרשו להכניס נוהל מהפכני להחלטה, כך שהשרים יחוייבו למנות נשים וגברים למנכ"לי משרדים - לסירוגין. הלפרין שיגרה מכתב בו היא מאשימה את הנציב, דניאל הרשקוביץ, על כך שהסכים לנוהל המחייב והנ"ל. אלא שברגע האחרון, הנציב חזר בו מהסכמתו והמליץ לחברי הוועדה האחרים לפרסם "גילוי דעת" בשם עצמם בלבד, ובלבד שיופרד מהחלטתם בעניין המינוי.  

בעקבות התקרית בוועדת המינויים, השר כהן משך לפי שעה את יוסי דיין לתפקיד מנכ"ל המשרד. במכתב המחאה ששלחה לנציב, האשימה הלפרין כי הנציב חזר בו מההסכמה בנושא והוסיפה כי "בשנה שחלפה נעלמו הנשים כמעט מכל המשרות הבכירות ועשרות מקרים מעידים על הפרה בוטה של החוק בעניין הזה. כנציב שירות המדינה, עליך מוטלת החובה לתקן את המצב", כתבה. 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד