כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
למרות התנגדות היועמשי"ת

שידור חי: ועדת הכנסת דנה בהדחת חה"כ עופר כסיף

ועדת הכנסת מתכנסת לדיון בהדחת חה"כ עופר כסיף מסיעת חד"ש. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה להתנגד להדחתו של כסיף מתפקידו בכנסת

שידור חי: ועדת הכנסת דנה בהדחת חה"כ עופר כסיף
עופר כסיף במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכנסת דנה הבוקר (שני) לראשונה בבקשה להדיח  את חבר הכנסת עופר כסיף מחד"ש-תע"ל. כזכור, חה"כ כסיף חתם על אמנה התומכת בתביעה נגד ישראל בהאג, ובעקבות כך הגיש חה"כ עודד פורר בקשה להדחתו, שעליה חתמו 87 חברי כנסת.

חה"כ פורר אמר בדיון: "חתימתו של כסיף על האמנה לא נעשתה בחלל ריק, אלא בהמשך לפעילותו לפני ואחרי שנבחר לכנסת. בחתימתו על העצומה הוא עבר על חוק יסוד הכנסת שאוסר על חבר כנסת לתמוך במאבק מזוין נגד ישראל. דלתות בית הנבחרים אינן פתוחות בפני אלה התומכים במאיימים על עצם קיומה של המדינה".

היועצת המשפטית שגית אפיק אמרה בדיון: "לאור המשמעויות מרחיקות הלכת של הפסקת כהונה, הפגיעה בזכות המיוחדת והבסיסית במשטר דמוקרטי, לבחור ולהיבחר, והפגיעה בחופש הביטוי, עליכם לשקול בדיון ובהצבעתכם שיקולים ענייניים בלבד. צריך להבין כי הסמכות להפסקת כהונה של חבר הכנסת צריכה להיעשות במקרי קיצון חריגים שבחריגים ובצמצום רב".

חה"כ פורר הסביר לאחר מכן את מטרת ההדחה ואמר: "לא רוצים להעניש או להרתיע - אלא להגן על המדינה. תמיכתו בתביעה כל כך חזקה כאילו שאפשר לראות שהוגשה על ידי כסיף עצמו". פורר הוסיף וציטט את העצומה שעליה חתם כסיף: "החומרים אשר עולים מהתביעה בהאג אמינים: ישראל - נוקטת בצעדים למחיקתה ולהרעבתה של אוכלוסיית עזה. היא הורגת באופן שיטתי".

פורר תהה: "האם יש למישהו יש ספק שבתמיכתו הוא לא מעודד את חמאס?. אין מחלוקת שחמאס הוא ארגון טרור. כל תמיכה בארגון חמאס מהווה תמיכה במאבק המזוין נגד ישראל".

עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד