כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פעם שניה ביומיים

החות'ים: שיגרנו טיל לעבר ספינת חיל הים האמריקאי

המורדים החות'ים שיגרו טיל לעבר ספינת הצי האמריקני USS Lewis B Puller במפרץ עדן | אמש שיגרו לעבר מכלית נפט הבריטית טילים והעלו אותה באש

החות'ים: שיגרנו טיל לעבר ספינת חיל הים האמריקאי
התקיפות בתימן צילום: צילום מסך

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים, יחיא סריע, טוען הבוקר (שני) שהם שיגרו במהלך הלילה טיל לעבר ספינת הצי האמריקני USS Lewis B Puller במפרץ עדן, בין תימן בחוף הדרומי של חצי האי ערב, וסומליה שבאפריקה.

אתמול הודיע הדובר, כי הארגון שיגר לעבר מכלית הנפט הבריטית "MARLIN LUANDA" טילים ימיים, והעלה אותה באש. חבר הסחר שהפעילה את המכלית טענה כי היה על סיפונה נפט רוסי, והיא הייתה בדרכה לים האדום. מנגד, ברשת "אל-מיאדין" דווח כי המכלית "הייתה בדרכה לישראל ולא ליוון".

במהלך סוף השבוע מנהיג החות'ים אמר כי האמריקנים מרמים את העולם במטרה להגן על הספינות ששטות לישראל, כאשר הם אומרים שהחותים משבשים את הסדר העולמי . כראיה לדבריו הוא אומר כי עד כה עברו בים סוף כ-4,874 ספינות סוחרות - מבלי שקרה להן דבר.

לפני שבוע, במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי, צבא ארצות הברית פתח במתקפות נגד מחסני טילים השייכים לחות'ים וכן נגד משגרי טילים נגד ספינות בעיראק, ששייכים לארגונים חמושים הנתמכים על ידי איראן, שלדברי ארה"ב עמדו מאחורי התקפות טילים ומזל"טים על חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה. "כוחות ארה"ב זיהו את הטילים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן וקבעו שהם מהווים איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקני באזור", אמר פיקוד מרכז הצבא, והוסיף כי שני טילים הושמדו ב"אופן עצמי".

ספינות שיגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד